کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

خوش‌بینی بازار سرمایه به روند شرایط اقتصادی آینده

کنترل تورم وایجاد فضای خارج از رکود در اقتصاد باعث شده فضای اقتصادی یکی از عوامل موثر برای رشد بازار سرمایه به حساب آید.

عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران   درخصوص روند رشد کم سابقه امروز شاخص بورس بیان کرد: فضای واقعی اقتصاد در کسب و کار تغییر خاصی پیدا نکرده و شاهد رشد سرمایه‌گذاری نیز نبوده ایم به همین خاطر نمی توان انتظار اخبار خاصی را از بازار سرمایه داشت.

وی درخصوص تاثیر پذیری بازار سرمایه از مسائل غیر اقتصادی گفت: بازار سرمایه نسبت به مسائل غیر اقتصادی واکنش مثبتی نشان داده و در نتیجه باعث رونق بازار سرمایه شده است.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: با توجه به نتایج وضعیت اقتصادی و سرو سامان گرفتن آن می‌توان انتظار رشد را در بازار سرمایه داشت.

 ثابت درمورد عوال تاثیر گذار در رشد بازار سرمایه توضیح داد: عواملی که باعث رشد بازار سرمایه می‌شود شامل گزارش 6 ماهه شرکت ها، به نتیجه رسیدن کاهش نرخ سود بانکها و خبرهایی از بهبود وضعیت اقتصادی است.

کارشناس بازار سرمایه با توضیح درباره تاثیر شرکتهای خارجی بر روند رشد بازار سرمایه گفت: در حال حاضر شرکتهای خارجی سرمایه‌گذار در بازار سرمایه افزایش یافته و بازار نیز پتانسیل استقبال از این شرکت ها را دارد و این عامل را می‌توان یکی از موارد رشد بازار سرمایه شمرد.

وی در مورد شرایط بازار سرمایه تصریح کرد: همانطور که انتظار داشتیم بازار نیمه دوم سال را بهتر از نیمه اول سپری خواهد کرد و شرایط بهبود برای بازار سرمایه فراهم شده است.

ثابت درخصوص تاثیر عوامل اقتصادی بر بازار سرمایه بیان کرد: کنترل تورم وایجاد فضای خارج از رکود در اقتصاد باعث شده فضای اقتصادی یکی از عوامل موثر برای رشد بازار سرمایه به حساب آید.

کارشناس بازار سرمایه در پایان درخصوص روند پیش روی بازار سرمایه گفت: بهبود فضای اقتصادی نشان دهنده بهبود اوضاع و شفافیت بازار سرمایه می‌شود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: بورس ، سهام ، شاخص ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار