مدیر کل دفتر آموزش بهداشت و ارتقای سلامت وزارت بهداشت:

آموزش مبارزه با استعمال دخانیات باید از مدارس آغاز شود

دکتر رفیعی فر گفت: ما به دنبال برنامه ریزی و تدوین بسته آموزشی در راستای مبارزه با استعمال دخانیات هستیم که باید در این برنامه کلان آموزشی علاوه بر دانش آموزان، مربیان آموزشی و حتی اولیا دانش آموزان نیز درگیر باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران طی جلسه‌ای که در سمن جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در ایران به ریاست دکتر مسجدی، دبیر کل این سازمان برگزار شد، دکتر رفیعی فرد گفت: به منظور گسترش فرهنگ خود مراقبتی در بین شهروندان و نیز جهت جلوگیری از رفتارهای پرخطر مانند استعمال دخانیات در مدارس بهتر است بخشی از آموزش در غالب مسابقات فرهنگی و جشنواره‌های آموزشی به صورت جدی در سطح کلان کشور برگزار شود. 

وی ادامه داد: در مدارس با ایجاد تشکل‌های مختلف، بدنبال تدوین محتوای آموزشی که دارای انعطاف پذیری بالاتری نسبت به گذشته باشد، هستیم تا از طریق دانش آموزان و با کمک تمامی دست اندرکاران بخش آموزش و پرورش، آموزش مبارزه با استعمال دخانیات را بصورت هدفمند اجرا کنیم. 

مدیر کل دفتر آموزش بهداشت و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با تاکید بر همکاری این سمن در رابطه با طراحی و تدوین این بسته آموزشی افزود: در حال حاضر ما در انتظار تهیه بسته آموزشی  شامل کتابچه، نمایشگاه، انیمیشن و غیره توسط این سمن هستیم، تا آن را با همکاری آموزش و پرورش و سمن مبارزه با استعمال دخانیات در سطح مدارس کشور عملیاتی کنیم. 
 
دکتر رفیعی فر در خاتمه عنوان کرد: باید تلاش کرد که مردم برای کنترل سلامت خود به سطحی از دانش، نگرش، مهارت و صلاحیت برسند، لذا برای تحقق این امر علاوه بر همکاری سازمان و ارگان‌های مربوطه، رسانه‌های جمعی، بخصوص سازمان صدا و سیما نیز می‌توانند نقش موثرتری را در نهادینه کردن فرهنگ آموزش سلامت در سطح کلان کشور ایفا کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار