میرابیان: زمزمه‌های برگزاری مسابقه هم به گوش نمی‌رسد

قائم ‌میرابیان مدیر فنی تیم‌های ملی شیرجه گفت: هنوز فدراسیون برای شش ماه دوم سال جاری در رشته شیرجه برنامه خاصی در نظر نگرفته است.

قائم میرابیان مدیر فنی تیم های ملی شیرجه در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در اخبار مندرج در سایت فدراسیون به نقل از محسن رضوانی اعلام شده بود که قرار است شیرجه‌روهای ملی‌پوش به اردوی تدارکاتی چین اعزام شوند ولی هنوز برای اجرا کردن این برنامه هیچ جلسه‌ای تشکیل نداده‌اند.

وی تصریح کرد: فدراسیون برای شش ماه دوم سال جاری هنوز یک مسابقه و یا جشنواره تدارک ندیده است تا برای این شیرجه‌روهای نوجوان و جوان ایجاد انگیزه شود و بتواند در یک فضای رقابتی آموخته‌های و تمریناتشان را به مرحله اجرا بگذارند.

وی افزود: برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری و یا لیگ فضایی است برای گردهمایی شیرجه‌روهای فعال کشور تا سطح کارشان را ارتقا دهند زمانی که اعزام ملی‌پوشان به بازیهای آسیایی اینچئوان لغو شد به شیرجه‌روهای جوان ضربه روجی بزرگی وارد شد باید برای حفظ شرایط روجی و روانی آنها فدراسیون اقدام به برگزاری یک دوره مسابقات داخلی کند.

مدیر فنی تیم‌های ملی شیرجه کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: شیرجه در ایران یک رشته جوان است ولی با این وجود ما می‌توانیم با اروپایی‌ها و حتی شیرجه روهای کره و ژاپن رقابت خوبی داشته و مدعی کسب مدال المپیک باشیم این در حالی است که مسئولان کمی تمرکز خود را روی سرمایه‌گذاری در این رشته بگذارند.

میرابیان یادآور شد: شیرجه مالزی در مسابقات بین‌المللی جایگاه خاص و قابل توجهی نداشت اما با سرمایه‌گذاری مطلوب در مدت زمانی کوتاه موفق به کسب مدال المپیک شد. شیرجه در مسابقات المپیک 8مدال را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: ما برای جذب نیروهای مستعد و فعال کردن استان‌ها در رشته شیرجه تبلیغات زیادی در سراسر کشور انجام دادیم و این مسأله باعث شد تا استان‌ها فعالتر شده و رو به تربیت شیرجه رو بیاورند بعد از لغو اعزام تیم ملی شیرجه به این مسابقات تا حدودی مسئولان مربوط به ورزشکاران دلسرد شدند از آن پس هم هنوز هیچ اتفاق خاصی نیافتاده و جشنواره و مسابقه‌ای برگزار نشده است حتی زمزمه برگزاری مسابقه‌ای خاص هم نیست.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: میرابیان ، شیرجه ، رضوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار