بارش باران جاني دوباره به طبيعت درياچه اروميه بخشيد

مدير کل حفاظت محيط زيست آذريايجان غربي گفت: بارش باران در دو روز گذشته جاني دوباره به طبيعت درياچه اروميه بخشيد .

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، عباس نژاد افزود: درياچه اروميه که سال هاي اخير با بحران شديد کم آبي مواجه شده است ، هم اکنون با افزايش سطح آب آن در پاييز نسبتا وضعيت خوبي دارد و اميدواريم با تداوم بارندگي ها اين روند ادامه داشته باشد. 

وي اظهار داشت : بارندگي هاي مطلوب سال آبي جاري که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل افزايش بسيار چشمگيري نشان مي دهد باعث شده است سطح آب درياچه اروميه با اين افزايش به 1270.29 متر برسد. 

وي با تاکيد بر اينکه تراز اکولوژيک و لازم درياچه اروميه 1274 متر است ، گفت: با توجه به کاهش سطح تراز آب درياچه در سال هاي اخير بارش باران در دو روز گذشته افزايش 15سانتي متري ارتفاع درياچه را در پي داشته است. 

عباس نژاد گفت: با توجه به ساخت تاسيسات جمع آوري نزولات آسماني در جزاير اشک و کبودان درياچه اروميه، بارش پاييزه از طريق سيستم هاي احداثي آب باران در آب انبارهاي اين جزاير ذخيره مي شود. 

وي گفت: اين اقدام گامي در جهت مديريت منابع آب و برون رفت حيات وحش از مشکلات کم آبي در جزاير پارک ملي درياچه اروميه است. 

عباس نژاد گفت : انتقال آب با استفاده از خودرو، شناور و به صورت دستي از طريق سواحل درياچه اروميه به جزيره اشک در تابستان امسال انجام مي شد که با آغاز فصل پاييز و بارندگي هاي خوب روزهاي اخير اين روند متوقف شد.
 
مدير کل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي ادامه داد: براي جلوگيري از خروج گوزن هاي زرد و حفاظت از اين گونه با ارزش از محل زندگيشان، 14 آب انبار و آبشخور جديد در جزيره اشک درياچه اروميه تعريف شده که اکثر اين آب انبارها آبگيري شده است. 

عباس نژاد گفت : گوزن زرد اکنون از وضع زيستگاهي مطلوب و زاد و ولد خوبي برخوردار است به طوري که براساس آخرين مشاهدات و سرشماري ها، بيش از 250 راس گوزن زرد در جزاير درياچه مشاهده و سرشماري شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: باران ، بارندگی ، سد ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۳
خداروشکر امید وارم این بارندگی ها همچنان ادامه داشته باشه
آخرین اخبار