مدیر مرکز طبی کودکان:

واکسن جدید پنج‌گانه جایگزین واکسن سه‌گانه می‌شود

رضایی گفت: واکسن سه گانه کزاز، دیفتری و سیاه سرفه تا به امروز از جمله واکسیناسیون‌های کشوری بود که استفاده می‌شد ولی واکسن جدید سه‌گانه به زودی جایگزین واکسن کنونی می‌شود.

دکتر نیما رضایی، متخصص ایمونولوژی و  مدیر مرکز طبی کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: سالانه بیش از 1.5 میلیون کودک در اثر ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی در سراسر دنیا جان خود را از دست می‌دهند که از این تعداد، 600 هزار نفر به علت هپاتیت و 260 هزار نفر به علت ابتلا به هموفیلوس آنفلوانزای B فوت می‌کنند.

دکتر رضایی ادامه داد: در واکسن 5گانه جدید، واکسن مربوط به هپاتیت و هموفیلوس آنفلوانزای B هم وارد شده که بدین ترتیب ضمن اینکه تعداد تزریق کمتر است، ایمنی بدن برای 5 بیماری کزاز، دیفتری، سیاه سرفه، هپاتیت و هموفیلوس آنفلوآنزای B، بالا می‌رود و در 3 نوبت 2، 4و 6ماهگی تزریق می‌گردد.

دکتر رضایی از تغییر طرح واکسیناسیون کشوری از اول آبان و استفاده از این واکسن در  تمام مراکز بهداشتی- درمانی کشور در این تاریخ،‌ خبر داد.

وی همچنین از پیشرفت‌های جدید در بحث پیوند سلول‌های بنیادی هم خبر داد و گفت: در همایش 5 روزه در مرکز طبی کودکان که از 24 تا 28 مهر ماه برگزار گردید، رئیس دپارتمان هماتولوژی و انکولوژی آلمان در مورد تازه‌های پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های غیرخونی مانند بیماری‌های نقص ایمنی و متابولیکی اطلاعات جدیدی را ارائه داد.

مدیر مرکز طبی کودکان در مورد تغییر برنامه غربالگری در خصوص بیماری تالاسمی ماژور و فنیل کتونوری یا PKU هم خبر داد.


انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار