مشارکت ذینفعان در اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب قره قشلاق/ مهمترین گام تشکیل کمیته مدیریت محلی

مدیر طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: برنامه جامع مدیریت حوضه آبریز تالاب قره قشلاق با مشارکت کلیه ذینفعان دولتی و غیردولتی در حال اجرا است.

 به گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران ، محسن سلیمانی روزبهانی، مدیر طرح حفاظت از تالاب های ایران سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فعالسازی ساختارها و ساز و کارهای اجرایی کارآمد و بین بخشی محلی یکی از راهبردهای سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت، مدیریت و بهره برداری خردمندانه از تالاب های کشور می باشد.
 
وی با اشاره به این موضوع پس از برگزاری دومین جلسه کمیته مدیریت محلی تالاب قره قشلاق افزود: پس از تدوین مشارکتی برنامه مدیریت تالاب قره قشلاق، شکل گیری کمیته مدیریت محلی با حضور ذینفعان کلیدی دولتی و غیردولتی این تالاب مطابق ساختارهای پیش بینی شده، مهمترین گام برای اجرایی شدن این برنامه می باشد.
 
سلیمانی ادامه داد : فرماندار ریاست این کمیته و اداره محیط‌زیست شهرستان بناب در آذربایجان شرقی، مسوولیت دبیرخانه این کمیته را بر عهده دارند و نمایندگان دستگاه های دولتی ذیربط و نمایندگان جوامع محلی حاشیه تالاب از دیگر اعضای این کمیته به شمار می روند.
 
این گزارش می افزاید، در این جلسه که بررسی اقدامات اولویت دار برنامه مدیریت را در دستور کار خود قرار داده بود رئیس جلسه ضمن گزارش گیری از دستگاه های مسئول در زمینه فعالیت های مرتبط با تالاب قره قشلاق، با برشمردن اقدامات اولویت دار پیش بینی شده در برنامه از دستگاه های عهده دار مسئولیت درخواست ارائه طرح های خود برای اجرایی کردن برنامه مدیریت نمود.
 
مدیر طرح حفاظت از تالاب های ایران سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اتخاذ رویکرد زیست بومی در سازمان حفاظت محیط زیست برنامه های مدیریت جامع برخی از تالاب های کشور با مشارکت کلیه ذینفعان تدوین و آماده گردیده است، گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب قره قشلاق (بعنوان یکی از تالاب های اقماری دریاچه ارومیه) یکی از همین برنامه ها است که در حال حاضر روند اجرایی را طی می کند.
 
وی تصریح کرد: شهرستان بناب از استان آذربایجان شرقی و شهرستان های ملکان و میاندوآب از آذربایجان غربی ذینفعان تالاب قره قشلاق را تشکیل می دهند که در این جلسه نماینده دستگاه های اجرایی هر سه شهرستان حضور فعالی داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تالاب ، مشارکت ، قره قشلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار