تبریز؛

تهویه مناسب خاک در گلخانه عاملی برای پیشگیری از تجمع نیترات در گلخانه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آبیاری دقیق و بهینه کردن شرایط محیطی به‌ویژه شرایط تهویه مناسب خاک در گلخانه در کاهش تنش‌های وارد بر گیاه از خطر تجمع نیترات در محصول می‌کاهد.

سعداله اسکندری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: توجه به تغذیه متعادل گیاهان می‌تواند در کاهش میزان نیترات محصولات مفید واقع شود.

وی تصریح کرد: برنامه تغذیه با توجه به فصل، نوع محصول، و با در نظر گرفتن نتایج تجزیه خاک و گیاه روش‌هایی است که در کاهش تجمع نیترات مؤثر خواهد بود.

اسکندری با اشاره‌ای به بهره‌گیری از کمپوست ادامه داد: استفاده از انواع کمپوست می‌تواند به‌عنوان منبع تدریجی نیتروژن مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: وجود نیترات در مقادیر قابل توجه در سبزی‌های میوه‌ای است که به‌طور عمده ناشی از مصرف بی‌رویه کودهای نیتروژنی به‌ویژه در سبزی‌های گلخانه‌ای است.

وی از مزایای تقسیط کودهای ازته خبر داد و تاکید کرد: تقسیط کودهای ازته در طی دوره رشد گیاه علاوه بر جلوگیری از آلودگی منابع خاک و آب ار دسترسی ناگهانی گیاه به مقدار بیش از حد کوددهی ازته ممانعت به عمل خواهد آمد.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: گلخانه ، خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.