اعزام دو هزار تن از نیروهای آموزش دیده از کردستان عراق به کوبانی در 9 روز آینده

انتقال کردها به کوبانی از مسیر ترکیه با هماهنگی ترکیه و حکومت اقلیم کردستان عراق آغاز و در 9 روز آینده دو هزار تن از نیروهای آموزش دیده از کردستان عراق به کوبانی اعزام خواهند شد

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه گزارش داد کردها از مسیر شیرناک، ماردین، دیاربکر، شانلی اورفا، علی گُر رهسپار کوبانی می‌شوند.

همزمان با آغاز کمک های تسلیحاتی آمریکا به نیروهای کرد در کوبانی،گزارش هایی نیز درباره موافقت ترکیه با گشودن گذرگاهی برای انتقال کردها از کردستان عراق به کوبانی منتشر شد. 

بر اساس این گزارش ها، انتقال  کردها به کوبانی از مسیر ترکیه با هماهنگی ترکیه و حکومت اقلیم کردستان عراق آغاز و در 9 روز آینده دو هزار تن از نیروهای آموزش دیده از کردستان عراق به کوبانی اعزام خواهند شد. 

عبور کردها از ترکیه با نظارت ارتش ترکیه صورت خواهد گرفت. در روند عبور کردها از ترکیه هیچ تصویری که آنان را با سلاح و پرچم کردستان نشان دهد ،منتشر نخواهد شد و این نیروها از طریق گذرگاه مرزی مرشد پنار وارد سوریه خواهند شد. همچنین مهمات مورد نیاز این نیروها از طریق گمرک مرزی مرشد پنار در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. 

ینی شفق نوشت : نیروهای کرد در قالب گروه های 300 و یا 500 نفری در 7 نقطه در منطقه کوبانی مستقر خواهند شد. 

ینی شفق نوشت : آنکارا خواستار آنست که نیروهای کرد پس از پایان عملیات در کوبانی از این منطقه خارج شوند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار