الشرق الاوسط:

پرونده هسته‌ای ایران از محور‌های گفتگوی هیگل و یعلون است

الشرق الاوسط نوشت مذاکرات هسته‌ای ايران امروز از محور‌های گفتگوی وزیر دفاع آمریکا و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه الشرق الاوسط نوشت مذاکرات هسته‌ای ایران1+5  از جمله محورهای صحبت‌های وزیر جنگ اسراییل و وزیر دفاع  آمریکا خواهد بود.   
  
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشی به "قلم هبه القدسی" نوشت: "موشه یعلون، " وزیرجنگ اسراییل امروز در واشنگتن "چاک هیگل"، وزیر دفاع و مقامات نظامی ارشد پنتاگون، دیدار خواهد کرد. 

پیش بینی می‌شود دو طرف چهار پرونده مهم، یعنی، پرونده هسته ای ایران، افزایش نفوذ داعش و تاثیر آن بر منطقه، درگیری عرب‌ها و اسراییل و پرونده همکاری امنیتی و دفاع بین آمریکا و اسراییل را بررسی کنند. 

مقامات امنیتی اسراییل، از روند مذاکرات کشورهای بزرگ با ایران و رسیدن به توافقی "بد" را همزمان با نزدیک شدن زمان مذاکرات نهایی، ابراز نگرانی کرده اند. 

چاک هیگل، شش ماه پیش، و قبل از برگزاری تمرین های مشترک اسراییل و آمریکا با نام "کبرای کوچک" به اسراییل سفر کرد.

هیگل در آن سفر، در کنفرانس خبری با  یعلون، تاکید کرد اسراییل حق دارد از خود حمایت کند و پرونده هسته ایران،‌ را برای تل آویو و واشنگتن، با اهمیت دانست. 

همکاری امنیتی تل آویو و واشنگتن، بخش عمده ای از مذاکرات را به خود اختصاص خواهد داد. اسراییل برای جنگ تابستان گذشته بر ضد غزه، از آمریکا تقاضای سلاح کرده بود اما کاخ سفید موانعی ایجاد کرد و دستور داد همه درخواست های اسراییل که مربوط به سلاح است، مجددا بررسی شود. 

یعلون، دیروز با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل دیدار کرد. به گفته منابع آگاه در سازمان ملل، مذاکرات وی با بان کی مون، مسائلی مهم از جمله مذاکرات هسته ای با ایران، جنگ غزه، ائتلاف بین المللی بر ضد گروه های اسلامگرای افراطی را شامل می‌شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار