گزارشی از اسید پاشی‌های اخیر در اصفهان

مادری که از رسانه‌ها دلگیر است/ رد پای BBC در شایعات اسیدی

حال بیاییم به جای فراموش کردن حال قربانیان اسید پاشی و پرداختن به مسائل غیر واقع و دروغ و دامن زدن به فتنه‌ای که مسببش گروه‌های ضد اتقلاب است، به اوضاع مجروحان بپردازیم و نیروی انتظامی را در راه دستگیری جنایتکاران همراهی کنیم.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، اولین کسی که در اصفهان مورد اسید پاشی قرار گرفت، خانمی به نام  " م – آ" بود که دلیل سوختگی و آسیب رسیدن به چشمش، 5 مهر ماه به بیمارستان تخصصی فیض در اصفهان مراجعه کرد و پزشکان پس از معاینه‌های دقیق، مجروح را به دلیل سوختگی به بیمارستان سوانح سوختگی منتقل کردند.
 
خانم "م- آ" که به صورت جزئی و سطحی از نواحی دست، گردن و صورت دچار سوختگی شده بود، به صورت سرپایی درمان و همان روز از بیمارستان ترخیص شد. این خانم پس از حضور در بیمارستان نه تنها شکایتی نداشت، بلکه موضوع اسید پاشی را نیز مطرح نکرد که با راهنمایی ماموران انتظامی شکایتی بر علیه کسی که به او حمله ور شده بود، تنظیم کرد.
 
"گفتنی است، دلایل و شواهد انتظامی نشان می‌دهد که به احتمالی بسیار قوی دلیل این اتفاق خصومت شخصی بوده است و  این موضوع به هیچ عنوان ارتباطی با تیترهای امنیت شهر، زیر سایه اسید و شایعه، احتمال اسیدپاشی به زنان بدحجاب وجود دارد(!)،اسیدپاشی چقدر می‌تواند روی اقتصاد این شهر اثر بگذارد؟، اسیدپاشی مشکوک!، ندارد."

قسمت دوم

نفر بعدی اسید پاشی در اصفهان "س-ج" است، این خانم 25 ساله(مجرد) چهارشنبه شب(نهم مهر ماه) زمانی مورد اسید پاشی قرار گرفت که در محدوده میدان بزرگمهر، ورودی خیابان مشتاق  در خودرویش در حال صحبت با تلفن همراهش بود.
 
"س-ج" زمانی که به بیمارستان سوانح سوختگی منتقل شد از ناحیه صورت و دو چشم مورد آسیب قرار گرفته بود، و پدر "س" بنا بر اصرار خودش دخترش را به تهران منتقل کند تا تحت درمان قرار بگیرد. هم اکنون یکی از چشمانش تخلیه شده است.
 
"گفتنی است، س-ج وکیل دادگستری، دختری با حجاب و از خانواده معظم شهدا است، اما معاندان نظام کاری به این ویژگی‌ها ندارند و برای رسیدن به هدفشان، حتی عفاف و حجاب دختری تحصیل کرده را مورد هدف قرار می‌دهند و با آبروی خانواده‌ای بازی می‌کنند."

قسمت سوم
 
نفر سومی که در اصفهان مورد حمله اسید پاشی قرار گرفت زنی از اتباع افغان بود، این خانم به نام "ز-ج" حدودا 30 ساله ساکن شهر اصفهان 22 مهر ماه به بیمارستان سوانح سوختگی شهر اصفهان مراجعه کرد و درمانش تنها 30 دقیقه طول کشید، چراکه خانم "ز-ج" به طور کاملا سطحی و جزئی از ناحیه چانه مورد آسیب قرار گرفته بود.
 
"ز-ج" درباره علت سوختگی اش گفت: در خانه نشسته بودم که یک زن از اتباع افغان حدودا 40-50 ساله درب خانه مرا زد و من همینکه جلوی درب خانه آمدم ، مایعی روی صورتم ریخت که دچار سوختگی شدم.
 
"گفتنی است، سوختگی خانم "ز-ج" به دلیل برخی از مشکلات خانوادگی و اختلافات شخصی او با افرادی از اتباع افغان بوده است و ربطی به حجاب، امر به معروف و نقابداران شب! نداشته است."

قسمت چهارم
 
چهارمین نفری که در اصفهان مورد اسید پاشی قرار گرفت خانمی 28 ساله به نام  "م-ا" بود، او چهار شنبه شب (23 مهرماه ) در خیابان مهرداد یکی از پرد ترددترین خیابان‌های شهر اصفهان زمانی که سوار بر خودرو از درمانگاه باز می‌گشت مورد حمله افرادی ناشناس قرار گرفت و بر صورتش اسید پاشیده شد.
 
"م-ا" که از ناحیه چپ صورت دچار سوختگی شده است، هم اکنون در شوک قرار داد ولی پزشکان معالجات او را شروع کرده‌اند و  بنا بر گفته پزشکان بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان به احتمال 50 درصد چشم چپ وی درمان خواهد شد.
 
"گفتنی است، م-ا" خانمی است تحصیلکرده که به مدت دوسال در قالب طرح کاد مامایی در یکی از مراکز درمانی شهرستان نائین مشغول بکار بوده و اخیرا این دوره را به اتمام رسانده است، اما خانواده مرضیه بعد اتفاقی که برای دخترشان افتاده از صحبت های رسانه ناراحت هستند که بجای پرداختن به اصل موضوع با دروغ پردازی صحبت از عفاف و حجاب قربانیان اسید پاشی را مطرح می‌کنند، مادر مرضیه با نشان عکس دخترش از رسانه کاغذی و مجازی خواست، به این شایعات و تفکر های غلط دامن نزنند و برای سلامتی دخترش و درمان چشمش دعا کنند. همانطور که فرزند خردسال مرضیه در حال دعا کردن برای مادرش است"

 آغاز فتنه روباه پیر استکبار
 
کل ماجرا همین بود که خواندید و دیگر جز این مواردی که گفته شد اتفاقی در اصفهان رخ نداده است، متاسفانه برخی از سایت‌ها و رسانه‌های بیگانه با انتشار خبرهای کذب و بالا بردن آمار قربانیان قصد تشویش اذعان عمومی را دارند و روباه پیر استکبار(BBC) ، از اولین رسانه‌‌ها بود که به این فتنه دامن زد و با دروغ پردازی مسئله حجاب و امر به معروف را در کنار 4 مورد اسید پاشی در اصفهان گذاشت و این واقعه را بسیار تلخ خواند و حزب الله  را مقصر نشان داد که با این کار به بی حجاب‎ها هشدار داده‌اند!.

این در حالی است که چند وقت پیش بود ما شهید علی خلیلی برای دفاع از ناموس و امر به معروف از دست دادیم و کم نیستند مومنایی مانند شهید هادی محبی، شهید ناصر ابدام که در راه دفاع از ناموس و زنده نگه داشتن امر به معروف جان خود را از دست دادند.
 
البته BBC بازهم با حیله گری و دروغ پردازی قصد فریب انسان‌های ناآگاه را داشت، به طوری که به صحبت‌های مسئولان انصار حزب‌الله تهران استناد کرد که گفته بودند قصد داریم در «تهران» گشت موتورسوار به راه بیندازیم.
 
البته این گشتها همانطور که همه می‌دانند برای تذکر لسانی بود که سرانجام مسئولان حزب الله نیز اعلام کردند، از پیشنهاد  خود صرف نظر کرده‌اند.

شایعه‌ای که با جواب رئیس پلیس آگاهی خاموش شد
 
از سوی دیگر رسانه‌های بیگانه با تهاجم پی در پی قصد دارند که ایران را شهر پر از آشفتگی و دلهره نشان دهند و مردم ایران از وضعیت کنونی ناراضی نشان دهند که در راستای همین جهت در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه خبر از اسیدپاشی‌های سریالی در تهران را پخش کردند، که این موضوع سریعا از سوی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از پایه و اساس کذب خوانده شد.

برخی از مردم اصفهان از واقعه اسید پاشی بی‌خبرند
 
جالب است بدانید، خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران طی تماس تلفنی با 10 تن از کسبه و اهالی محله بزرگمهر اصفهان متوجه شد که 8 تن از آنان از ماجرای "اصفهان اسیدی است، تمام شیشه‌ها بالا" بی‌خبر بودند و تنها دو تن از آنان که یک نفرشان هم اکنون مدیر یک آژانس در اصفهان است ، بیان داشت: اصلا باور نمی کردم که خبر چنین اتفاقی حتی تا تهران هم رسیده باشد.
 
ولی وقتی خبرنگار ما کمی از اخبار را برایش روخوانی کرد، باتعجب گفت: اینطور که رسانه ها گفتنه‌اند، الان باید در اصفهان جنگ شده باشد و مردم خانه‌هایشان را ده قفله کرده و بیرون نیایند، ولی اصفهان در آرامش همیشگی خود به سر می‌برد و " نه هوایی اسیدی است و نه فردی سر هر کوچه با گالنی از اسید ایستاده تا زنان را مورد حمله قرار دهد". 
 
این مرد 50ساله که خواست نامش فاش نشود، بیان داشت: من خانواده یکی از قربانیان را می شناسم، آنان بسیار متدین و مومن هستند و صبحت کردن درباره حجاب و عفاف این خانواده واقعا بزرگترین جرمی است که می شود در حق آنان روا داشت.

حقایق آشکار می‌شود و رسوایی‌اش باقی می‌ماند
 
از طرفی پلیس و مسئولان قضایی کشور این پرونده را مانند سایر پرونده به نتیجه می‌رسانند و همانطور که سرهنگ خسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت ، متهمان به زودی دستگیر خواهند شد و قوه قضاییه هم از اشد مجازات برای این افراد خبر داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
شادی
۲۱:۰۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۳
... مگه میشه کسی روش اسید بریزن و شکایت نکنه! چه خصومت شخصی؟ همه خصومت ها توی یه ماه توی اصفهان اتفاق افتاده؟ ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۳
خدا لعنتشون كنه ... اميدوارم به سزاي عملشون برسن و قصاص بشن. واقعا شرم آور اسم انسان رو اين آدما بزارن . اين آدما از حيوون هم پست ترن. خدا جوابشون و بده انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
بمانی
۱۵:۱۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۳
خدا لعنت کنه اون کسایی رو که فقط میخوان باعث بد نشان دادن این نظام به جوانان متاسفانه ناآگاه وزرود باور کشورمون بشن اونم توی این شبکه های اجتماعی که بازارش داغه داغه...
Iran (Islamic Republic of)
محم
۱۱:۵۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
من یک اصفهانیم در این شهر حتی یک نفر هم وجود نداره که از موضوع اسید پاشی بی خبر باشه
Iran (Islamic Republic of)
مسیبی
۲۰:۲۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۳
ضمناً نام س . ج که در متن مشخص نیست ولی در برچسب نام سهیلا جورکش قید شده است
Iran (Islamic Republic of)
بابی
۲۰:۱۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۳
واقعا دروغ بوده یعنی!!!!?آی خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۳
امیدوارم با ابن اسیدپاشان مثل فوتبالیستها که سندحعل کردند و پیگیری قضایی نشدند,برخورد نشود
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۳۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۳
به جای این حرفها جلوی این اعمال را بگیرید نیازی به تفسیر شما نیست
آخرین اخبار