عسگر اولادی مطرح کرد

صادرات 4.5 میلیارد دلار کالا در مهر ماه / حمل و نقل و مسایل بانکی دو مانع بر سر راه صادرات

رییس اتاق مشترک ایران و چین با اشاره به افزایش 20 درصدی صادرات در شش ماهه نخست سال جاری گفت: در مهر ماه بر اساس آخرین آمار 4.5 میلیارد دلار صادرات انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اسدالله عسگر اولادی رییس اتاق مشترک ایران و چبن در نشست بررسی فرصت های صادراتی ایران و چین در حوزه صنایع دستی و امور وابسته با اشاره به 29 مهر که روز ملی صادرات نامگذاری شده است گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی گمرک 23 میلیارد و 500 میلیون تومان حجم صادرات در شش ماهه نخست است و بر اساس آخرین آمارهای بدست آمده تا دیروز 4.5 میلیارد دلار صادرات در مهر ماه انجام شده است.

وی افزود: با این وجود صادرات ما از مرز 28 میلیارد دلار در هفت ماهه نخست سال فراتر می‌رود و امیدواریم در 5 ماهه آینده صادرات ما از مرز 50 میلیارد دلار عبور می‌کند.

عسگر اولادی تصریح کرد: 25 درصد حجم میعانات گازی، 30-35 درصد حجم صادرات پتروشیمی و 45 درصد صادرات سنتی و صنعتی ما است که این صادرات در مجموع 20 درصد افزایش یافته است.

انتقاد از تعطیلی زیاد در فروردین ماه

رییس اتاق مشترک ایران و چین در ادامه با انتقاد از تعطیلی زیاد در فروردین ماه گفت: در این ماه تنها 6 روز کاری داشتیم و بقیه آن تعطیلات بی مورد بود و ثانیه به ثانیه این تعطیلات برای کسانی که وام بانکی دارند یا کارگران روز مزد حائز اهمیت است.

حمل و نقل و مسایل بانکی موانع صادرات است

عسگر اولادی در ادامه با اشاره به موانع و مشکلات بر سر راه صادرات گفت: هنوز مشکل حمل و نقل به طور کامل حل نشده است و برای ارسال کالا به برخی کشورها هنوز با مشکل مواجه هستیم.

وی گفت: بالا بودن قیمت تمام شده کالا و رقابت با کشورهایی مانند ترکیه، هند، پاکستان، آمریکا و عراق ما را با مشکل مواجه می‌کند.

رییس اتاق مشترک ایران و چین تصریح کرد: بهره بالا در وام های بانکی مشکل دیگری است چرا که در همه جای دنیا به صادرکنندگان وام طویل مدت با بهره زیر 7 درصد می دهند در حالیکه در ایران این وام با بهره 20 درصد ارائه می‌شود.

وی افزود: نقل و انتقال پول و مشکل روادید نیز برای تجار و بازرگانان از دیگر مشکلات صادرکنندگان به شمار میرود به طوریکه به عنوان مثال برای روسیه ویزای تجاری با یک ماه معطلی تنها برای 10 روز داده می‌شود.

خبرهای خوش برای سال 94 در بهمن و اسفند

 عسگر اولادی با اشاره به این که وضع اقتصادی کشور رو به بهبود است گفت: روند مذاکرات 5+1 نیز به خوبی پیش می رود اما نظر شخصی من این است که با توجه به انتخابات یکی از کشورها در 20 نوامبر در بهمن و اسفند ماه شاهد خبرهای خوبی برای سال 94 خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تورم در سال گذشته از 40 درصد به 25 درصد به سال جاری رسیده که حفظ این رقم نیز برای اقتصاد کشور خوب است.

جای خالی نمایشگاه دائمی صنایع دستی ایران در چین

وی با اشاره به موانع صادراتی صنایع دستی ایران به چین گفت: ایجاد کارگاه ها و نمایشگاه های دائمی در چین برای معرفی صنایع دستی ایران به چین از مسایلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عسگر اولادی تاکید کرد: البته این پیشنهاد را برای روسیه نیز مطرح کردیم.

وی گفت: بیشتر صنایع دستی ما به صورت مسافری از کشور خارج می شود که باید برای تجاری سازی آن راه حلی در نظر گرفت.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: صادرات ، صنایع دستی ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار