مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

همایش پایش نوآوری برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود

قادری فر گفت: برای نخستین بار در کشور همایش نوآوری با حضور ۱۰ شرکت دانش بنیان برگزار می‌شود.

اسماعیل قادری فر مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: شرکت‌ها از آن نظر که بستر اصلی نواوری در یک کشور هستند همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین ارگان رشد اقتصادی کشور‌ها محسوب می‌شوند واین نقش بی‌بدیل شرکت‌ها موجب شده است تا سیاستگذاران توجه ویژهایی بر رفع نوآوری و آماده سازی بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی آن‌ها داشته باشند. 

وی افزود: برهمین اساس و به منظور شناسایی مشکلات و چالشهای پیش روی آنان هر سه سال یکبار طرحی با عنوان پیمایش نوآوری در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود.
 
قادری فر تصریح کرد: اهمیت این طرح به حدی است که در بسیاری از نهادهای بین المللی سیاست گذاری از جمله کمیسیون اروپا بخش مجزایی به این امر اختصاص یافته و نتایج حاصل از این طرح مورد استفاده تصمیم گیران این نهاد‌ها قرار می‌گیرند.
 
وی در ادامه گفت: پیمایش نوآوری رویکرد نوینی است در سنجش توان نوآوری بنگاه‌ها، به عنوان موتور اصلی اقتصاد، نتایج این طرح روشی از فرصت‌ها و چالش‌های بنگاه‌های کشور در مسیر نوآوری را در اختیار نهادهای سیاست گذار قرار می‌دهد و‌ شناختی که برخلاف روش‌های کلی مرسوم براساس دریافت اطلاعات مستقیم از شرکت‌ها ایجاد خواهد شد. 

قادری فر تصریح کرد: در ایران نیز برای نخستین بار پیمایش نواوری با حضور ده‌ها شرکت دانش بنیان توسط پژوهشکده سیاست‌گذاری علم فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی دیگر از نهادهای حاکمیتی تشکلهای علمی و صنفی پارک‌ها و صندوق‌های مالی اجرا می‌شود. 

وی اظهار داشت: با توجه به جدید بودن این طرح و به منظور افزایش کیفیت انجام همایش پیمایش نواوری ایران به عنوان افتتاحیه این طرح در نظر گرفته شده است و در این همایش تلاش می‌شود تا شرکت کنندگان دید جامعی نسبت به روند برگزاری این پیمایش و بخش‌های مختلف و برنامه زمانی آن پیدا کنند البته لازم به ذکر است که در حاشیه این همایش نمایشگاه ارائه برخی خدمات مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان و نیز دو کارگاه آموزشی برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: پس از این همایش در دوره نخست پیایش نآوری ایران با ارائه پرسشنامه‌های تدوین شده برای شرکت‌های دعوت شده به صورت رسمی آغاز می‌شود و شرکت‌ها به مدت دو هفته فرصت دارند تا سوالات مدنظر را در قالب عبارتهای دو گزینه‌ای با توجه به اطلاعات سه ساله شرکتشان پاسخ داده و به کمیته پیمایش ارسال نمایند و نتایج در اسفند ۹۳ منتشر می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار