رئیس سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران:

انتقال دانش فنی از اهداف اصلی سازمان در میان کشورهای منطقه است

اکبری گفت: در دومین کارگاه و نمایشگاه بین‌المللی نمک‌زدایی از آب‌های شور که صبح امروز در محل سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برگزار شد، بر بسط و توسعه همکاری‌های علمی در میان کشورهای حاشیه اقیانوس هند تاکید شد.

احمد اکبری رئیس سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران درگفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در دومین کارگاه و نمایشگاه بین المللی نمک زدایی از آب‌های شور گفت: ‌ با توجه به بحران جهانی آب و اهمیت برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران به عنوان مرکز منطقه‌ای نمک‌زدایی از آب‌های شور با کمک و همکاری مراکزی چون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو و مرکز همکاری‌های علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به برگزاری این کنگره  ملی و بین‌المللی کرد. 
 
وی افزود: خوشبختیم از اینکه میزبان کار‌شناسان و محققین بیش از ۱۲ کشور جهان در دومین کنگره، کارگاه و نمایشگاه بین‌المللی نمک‌زدایی از آب‌های شور هستیم. 
 
اکبری تصریح کرد: با توجه به رسالت سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران که یکی از مهم‌ترین سازمان‌های علمی و فناوری کشور است و همواره سعی در به‌ دست آوردن خودکفایی از طریق برآورده‌ کردن نیازهای روزافزون کشور دارد، وظیفه خود می‌دانیم که زمینه‌های همکاری برای ایجاد دانش فنی، توسعه و انتقال فناوری‌های حاصل از تحقیق و پژوهش را میان کشورهای منطقه و همچنین کشورهای حاشیه اقیانوس هند فراهم آوریم. 
 
وی اظهار داشت: ‌ از زمان تاسیس این مرکز در ۲۰ سال گذشته تا کنون تلاش کرده‌ایم تا در این زمینه تبادل اطلاعات و فناوری صورت پذیرد و معتقدیم که این‌گونه همایش‌ها فرصتی خواهد بود تا ایده‌های تحقیقاتی جدید کشور مبادله شده و همچنین تجارب کشورهای مختلف در زمینه استفاده کاربردی نمک‌زدایی به اشتراک گذاشته شود. 
 
اکبری تصریح کرد: ما علاقمندیم که همکاری‌های بین‌المللی مستمر در زمینه نمک‌زدایی آب با محور توسعه پایدار ایجاد و تداوم داشته باشد و از همین جا از همه کشورهای منطقه دعوت می‌کنیم تا هر سال چنین همایش‌ها و کارگاه‌هایی را برگزار کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار