کری خواستار حمایت بیشتر کشورهای آسیایی و استرالیا در مقابله با داعش شد

جان کری روز گذشته با رهبران کشورهای آسیایی به منظور حمایت بیشتر در مقابله با داعش رایزنی و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در دیدار با رهبران کشورهای آسیایی و اقیانوس آرام خواستار تلاش برای متوقف کردن پیشرفت  پیکارجویان خارجی در خاورمیانه به سمت داعش و بستن منابع مالی نیروهای تندرو شد.

جان کری که روز گذشته برای حضور در مراسم ادای سوگند "جوکو ویدودو" رئیس جمهوری جدید اندونزی در جاکارتا حضور داشت با نخست وزیر مالزی، سنگاپور، سلطان برونئی، نخست وزیر استرالیا و وزیر خارجه فیلبپین دیدار و گفتگو کرد.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری در دیدار با نجیب عبدالرزاق نخست وزیر مالزی، از محکوم نمودن داعش توسط وی تقدیر کرد و اعلام نمود که جامعه جهانی باید تلاش بیشتری برای فشار به روی پیکارجویان خارجی انجام دهد.

جان کری همچنین در جاکارتا با "دل روساریو" همتای فیلیپینی خود به انجام رساند.

جان کری همچنین در دیدار با "تونی ابوت"، نخست وزیر استرالیا از حمایت فعالانه  استرالیا در حمله به داعش و اجرای حملات هوایی علیه اهداف داعش تقدیر کرد.

جان کری در این دیدار گفت: ما به خاطر آمادگی دائمی استرالیا برای دفاع از ارزش‌ها و منافع مهم بسیار سپاسگزاریم.

وی همچنین گفت: تجربه استرالیا با نیروهای افراطی خود که به داعش پیوسته اند به همگان ضرورت اهمیت تشکیل ائتلافی بین‌المللی و اهمیت این مسأله که همگان متوجه خطراتی که اطرافمان هست را درک کنیم، یادآوری می‌کند.

رویترز همچنین به نقل از مسئولان ارشد دولت آمریکا گزارش داد: در سفر جان کری به جاکارتا، گفتگوهای کری درباره راه‌های متوقف ساختن جذب نیرو توسط داعش و جلوگیری از بازگشت این پیکارجویان به منطقه و بستن منابع مالی عناصر تروریستی خواهد بود.

یک مسئول ارشد آمریکایی در این باره می‌گوید: آمریکا امیدوار است که اندونزی همگام با درخواست‌های کارگروه پولی سازمان ملل پولهای بیشتری از دارایی‌های نیروهای رادیکالی را بلوکه نماید.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار