تحولات امنیتی عراق؛ 4 انفجار بغداد را لرزاند/تداوم درگیری‌ها در"قره‌تپه" دیالی

در حالی که ارتش عراق با کمک نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه توانسته، پیشروی تکفیری‌ها در مناطق مختلف این کشور را متوقف کند، اما همچنان درگیری‌های خشونت‌بار در این کشور ادامه دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، تداوم درگیری‌ها تکفیری‌های داعش با نیروهای ارتش و پیشمرگه در منطقه «قره‌تپه» دیالی، 4 انفجار در بغداد و ...از جدیدترین تحولات امنیتی امروز عراق است.هرچند که هنوز شمار دقیق قربانیان اعلام نشده است اما بر اساس آمار اولیه 7 تن کشته و 28 نفر زخمی شده‌اند.
 
انفجار 2 خودروی بمب‌گذاری شده در بغداد
 
پایگاه خبری "السومریه نیوز" در خبری فوری از انفجار 2 خودروی بمب‌گذاری شده در یک رستوران در میدان "83"منطقه "الطالبیه" در شرق بغداد خبر داد و اعلام کرد که این انفجارها 4 کشته و 9 زخمی برجای گذاشته است.
 
کشته شدن سرکرده‌ داعش در"البوطعمه" استان"صلاح‌الدین"
 
فرماندهی عملیات "صلاح‌الدین" عراق از کشته شدن "زیاد عسکر خلف الجنابی" از سرکرده‌های داعش در منطقه "البوطعمه" در این استان کشته شد.
 
انفجار در جنوب بغداد
 
صبح امروز، یک بمب در نزدیکی یک تره‌بار در منطقه "ابودشیر" در "مدائن" واقع جنوب بغداد منفجر شد و 1 نفر کشته و 10 تن زخمی شدند.
 
انفجار در نزدیکی یک رستوران در بغداد
 
وزارت کشور عراق اعلام کرد که در انفجار یک بمب در نزدیکی یک رستوران در منطقه «الباب الشرقی» در مرکز بغداد، 2 نفر کشته و 9 تن زخمی شدند.
 
تداوم درگیری‌های در "قره‌تپه"دیالی
 
منابع آگاه محلی در ناحیه "قره تپه" در استان "دیالی" از کشته شدن 10 نفر از جمله 7 نظامی در حمله خمپاره‌ای تکفیری‌های داعش در نیمه‌های شب گذشته خبر دادند.
 
شبکه خبری "روسیا الیوم" نوشت: منابع محلی در ناحیه «قره‌تپه» واقع در شرق عراق و در استان دیالی، کشته شدن 10 نفر در حملات خمپاره‌ای داعش در این منطقه را تایید می‌کنند.
 
یک منبع آگاه امنیتی گفت که نیروی هوایی ارتش با هماهنگی سرویس مبارزه با تروریسم مواضع داعش در 2 روستای "السرای" و "سیف سعد" در خارج ار قره تپه را هدف قرار دادند که طی آن چندین تکفیری کشته و ده‌ها تن از آنها زخمی شدند.
 
یک منبع دیگر اعلام کرد که در بخش غربی قره تپه نیز میان نیروهای پیشمرگه و تکفیری‌ها درگیری شد که طی آن 6 تروریست و یک نیروی پیشمرگه کشته شدند.
 انتهای پیام/ض

منبع :فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار