رئیس پانزدهمین سمینار ملی مهندسی سطح :

محدودیت‌های مهندسی باید برطرف شود

هادوی گفت : با توجه به برگزاری پانزدهمين سمينار ملی مهندسی سطح باید محدودیت های مهندسی برطرف شود.

هادوی رئیس پانزدهمین سمینار ملی مهندسی سطح در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در رابطه با این همایش گفت : در همایش های علمی از دو جنبه می توان مستمع بود یکی اینکه موضوع چیست و چقدر پیشرفت در آن حاصل شده است و یکی اینکه نحوه نگرش به مساله چگونه بوده است. 

وی افزود: گاهی اوقات ما دقتی در مرور بر منابع نداریم در حالیکه اگر بتوانیم در همایش ها این چنین به مساله نگرش داشته باشیم می توانیم در مسائل جاری خود نیز تحلیل داشته باشیم و مسائل خود را حل کنیم. 

هادوی تصریح کرد : تفاوت مهندسی سطح با دیگر بخش های علم مواد مانند ریخته گری، شکل دهی و ... اینست که مهندسی سطح یک مهندسی سیستمی است که باید کلی نگر باشد، باید مسئله را شناخت، موجودی را اشراف داشت و با علم به روش های مختلف حل مساله، بهترین راه حل را دنبال کرد بگونه ای که خاصیت مغز قطعه را حفظ کرد و مشخصات سطحی آن را بهبود بخشید. 

وی اظهار داشت : در اجتماع نیز ما سعی می کنیم توان خود را حفظ کرده و محدودیت ها را برطرف می کنیم. 

هادوی با بیان اینکه می بایست توان مساله حل کردن را داشته باشیم،تصریح کرد : علم مهندسی سیستمی علمی است که بر اساس آن یک سیستم را بچینیم و بتوانیم مسائل را حل کنیم، در این راه در بعضی موارد نباید شیب تندی داشته باشیم و در بعضی موارد باید مرز ایجاد کنیم ،‌چنانچه می بایست توانمندی قطعه در مهندسی سطح را شناسایی کرده و اینکه چه چیزی هست و چه چیزی باید باشد را بررسی کنیم. 

وی خاطرنشان کرد :‌سپس بر اساس آن یک سیستم را محاسبه کرده تا بتوانیم قطعه ای زیبا و شفاف بسازیم. 
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار