خیمه‌گاه دریچه؛

نرم افزار روضه طفلان زینب(ع) + دانلود

شهادت فرزندان حضرت زینب علیه السلام، و حر مورد توجه قرار می‌گیرد. دریچه هم به این مناسبت نرم افزار ویژه‌ی این روز را برای شما کاربران قرار داده است.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در تاریخ کربلا نوجوانان و جوانان بسیاری در رکاب سیدالشهداء (ع) مبارزه نموده‏ اند و به درجه رفیع و جایگاه والای شهادت رسیده‏ اند که از جمله این عزیزان فرزندان زینب (س) می‏ باشند. حضرت زینب کبری (س) با پسر عموی خود عبدالله بن جعفر بن ابی طالب (ع) ازدواج کرد و صاحب چند فرزند به نامهای علی، عون، محمد، عباس، ام‏کلثوم شد. عون و محمد در کربلا و روز عاشورا حضور فعال داشتند و به شهادت رسیدند. بنابر قولی محمد بن جعفر بن ابیطالب که در کربلا به شهادت رسیده فرزند جعفر بن عبدالله و مادرش خوصاء، دختر حفص از قبیله «بکر بن وائل» بوده است که در بین اهل روضه به دو طفلان زینب مشهور گشته اند.

طفلان حضرت زینب

در مقاتل آمده است که پس از شهادت فرزندان مسلم بن عقیل حضرت زینب (س) پس از شهادت حضرت قاسم، موهای عون و محمد را شانه کرد و چشمانشان را سرمه کشید و لباس نو به آن پوشاند و شمشیر به کمرشان بست. سپس آن دو نوجوان شجاع را نزد برادر خود برد و برایشان اجازه مبارزه طلبید. امام فرمود: شاید عبدالله راضی نباشد. عرض کرد: عبدالله راضی است. او خود به من سفارش کرده است که اگر جنگ روی داد، فرزندان من پیش از فرزندان برادرت باید به میدان بروند و جانشان را نثار کنند. پس از اصرار زیاد و سوگند دادن امام به مادر و پدر و جد بزرگوارش، حضرت اجازه فرمود. تا چشم عمر سعد به آن دو طفل افتاد، گفت عجب محبتی این خواهر به برادرش دارد! او دو نوجوان خود را فدای برادر می ‏کند. نرم افزار طفلان زینب شامل سه بخش مداحی، نقش غم و معرفت می باشد. در بخش اول می توانید چهار روضه مربوط به شهید این روز را بشنوید. در بخش دوم  می توانید پس زمینه هایی با موضوع این امام بزرگوار مشاهده کنید و در بخش سوم اینفوگرافی شهید را برای شما به نمایش می گذارد امیدوار هستیم از این برنامه لذت ببرید. التماس دعا

 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 14.90 مگابایت
 • نسخه: 1.0.0
 • اجرا در: اندروید 2.3 به بالا
 • امتیاز:


 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید واحدی
۱۷:۴۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۳
التماس دعا خیلی عالی بود نرم افزار های که برای ماه محرم میزارین خوبه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۱۲ ۰۸ آبان ۱۳۹۳
سلام اگه امکان داره نوحه ی تورکی آزربایجانی در سایت زیباتون قرار بدید
آخرین اخبار