دومین کنفرانس بین المللی صنعت بانکداری و اقتصادی جهانی برگزار شد

صبح امروز دومین کنفرانس بین المللی صنعت بانکداری و اقتصادی جهانی با حضور مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی و فعالان و کارشناسان عرصه بانکی و اقتصادی کشور برگزار شد و تا فردا 30 آبان ادامه دارد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز دومین کنفرانس بین المللی صنعت بانکداری و اقتصادی جهانی با حضور مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی و فعالان و کارشناسان عرصه بانکی و اقتصادی کشور به مدت دو روز ( 29،30 آبان ماه) در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت  برگزار شد.

در  میزگرد "فرصت‌ها و چالش‌های نظام بانکی" این همایش محمد طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی اظهار داشت: بانک در دنیا نظام غالب بازار پولی است و مطمئن ترین مرجعی که مردم و بنگا ها می توانند به آن برای سرمایه گذاری انجام کلیه امور پولی مراجعه کنند.

وی در ادامه با برشمردن عواملی همچون بالا بودن نرخ سود بانکی، دسترسی سخت به تسهیلات، عدم کفایت تسهیلات با نیازها و ... به عنوان عمده مشکلات سیستم بانکی کشور، در خصوص چالش های نظام بانکی گفت: شرایط رکود تورمی و تاثیر آن بر رفتار سپرده گزاران، تورم، بازاریابی تسهیلات گیرنده به جای سپرده گذار در ایران، فرصت های کاذب اقتصادی، ضعیف بودن ابزارهای بازار پول در کشور، عدم تفاوت بین بودجه دولت و یرمایه بانک ها از جمله چالش های عمده در سیستم بانکی کشور است.

طالبی در پایان عنوان کرد: اگر به دنبال مشکلات نظام بانکی کشور هستیم، باید به صورت کلی به مسائل نظام بانکی رسیدگی شود نه توجه بخ نکات ریز هریک از بانک ها.

در ادامه حسن معتمدی مدیر عامل بانک اقتصاد نوین گفت: از سال 71-72 این آسیب‌شناسی صورت گرفت که کشور نباید متکی به بانکداری دولتی باشد. در حال حاضر 23 درصد سهم بازار برای بانک‌های خصوصی است در حالی‌که برنامه‌ریزی شده بود طی 5 سال، 50 درصد در اختیار بانک‌های خصوصی قرار بگیرد.
 
موضوع بعدی مربوط به بخش سرمایه است. بال 3 در حال حاضر در دنیا عملی شده است. نهادهایی در بال 3 مورد نیاز است از جمله نهادهای نیازسنجی و مشتری سنجی که باید بوجود بیاند. اگر بخواهیم از فرصت های بین المللی استفاده کنیم در معرض این سوال هستیم که استاندارد بال 3 را اجرا کرده اید یا نه؟
 
بحث بعدی مربوط به خود سرمایه است. بانک های ما در کفایت سرمایه کمبود دارند. بانک های دولتی برمی گردند که به مشکلاتی که دولت دارند. بانک های خصوصی را باید سهامداران، تامین بکنند ولی وضعیت بازار سهام به شکلی نیست که بانک ها و سهامداران این کار را بکنند.

در ادامه این میزگرد سعیدی عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و محمد مهدی رئیس‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی تهران به ارائه مطالبی پرداختند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار