انتقاد روسیه از اصول دوگانه آمریکا در مورد سلاحهای شیمیایی

مسکو از واشنگتن درخواست کرد که از اصول دوگانه در مورد سلاحهای شیمیایی در خاورمیانه دست بردارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جهینه نیوز؛به گزارش جهینه نیوز وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه ای از سیاستها و اصول دوگانه آمریکا در مورد سلاحهای شیمیایی در خاورمیانه انتقاد کرد و از آمریکا خواست تا دست از این اصول بردارد.
در ادامه این بیانیه آمده است که این اطلاعات سوالهایی را در مورد پایبندی واشنگتن به اصول قوانین بین المللی بر می انگیزد و تاکید دارد که آمریکا باید بعد از دستیابی به این سلاحها به اطلاع سازمان جهانی منع سلاحهای شیمیایی برساند و با اشراف و نظارت این سازمان آنها را نابود کند ولی آمریکا این کار را انجام نمیدهد.

در ادامه وزارت امور خارجه روسیه تاکید میکند که واشنگتن در مورد مسایل نابودی سلاحهای شیمیایی و مواد آن به شکل ایمن در عراق و لیبی، و همچنین استفاده داعش و سایر گروههای تروریستی از مواد سمی و کشنده در عراق و سوریه خود را به نادانی زده است اما فقط به مسئولان سوریه حمله میکند و آنها را متهم میکند که زرادخانه شیمیایی نظامی خود را مخفی میکند. واشنگتن تمام مسئولیت استفاده از موادی که دارای کلور هستند را بر گردن نظام سوریه انداخته است در حالی که تحقیقات کارگروه ویژه سازمان منع سلاحهای شیمیایی به اتمام نرسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار