رئیس پلیس انگلیس: هر هفته 5 انگلیسی به داعش می پیوندد

رئیس پلیس انگلیس اعلام کرد که هر هفته دستکم پنج انگلیسی به گروه تروریستی داعش می‌پیوندند و بازگشت انها راخطری برای جامعه خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس پلیس انگلیس اعلام کرد که هر هفته دستکم پنج انگلیسی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به عراق یا سوریه عزیمت می کنند.

" برنار هوگان هوی" رئیس پلیس انگلیس گفت: می دانیم که بیش از 500 انگلیسی برای شرکت در جنگ مسافرت کرده اند و بسیاری از آنها وارد شده اند و بسیار دیگری از آنها نیز تمایل به اینکار در ماههای آینده و چه بسا سالهای آینده دارند.

وی افزود: به طور میانگین هرهفته پنج نفر به داعش می پیوندند. پنج نفر در هر هفته شاید کم به نظر برسد اما وقتی فکر کنید که هر سال 50 هفته است این به معنای جذب 250 نیروی جدید است. این میزان بیش از 50 برابر شماری است که فکر می کنیم اساسا در آنجا هستند.

رئیس پلیس انگلیس گفت: این آمار کمترین برآورد است. شاید شمار زیاد دیگری از آنها از طریق یک کشور ثالث به سوریه و عراق عزیمت کرده باشند و این امر - با توجه به اینکه برخی کشورها ضعیف و مرزهای گسترده و باز دارند- به شیوه ای صورت می گیرد که نمی توان همواره آن را مشخص کرد.

وی افزود: بازگشت این افراد با تجربه نظامی به انگلیس خطری برای جامعه ما به شمار می رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
کشورهای غربی نمی خواهد در ائتلاف ضد داعش شرکت کنند و به خاور میانه لشکر کشی کنند اگر راست می گویند جلوی تامین نیرو و درآمد داعش که از کشورهای آنان تامین می شود را بگیرند
-
سادات
۱۰:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
جالب است این مورد حیرتی ندارد انگلیسی ها به ذات خود رجوع کرده اند
آخرین اخبار