معاون وزیر نفت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

رد فرمول جدید قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی از طرف مجلس/ اجرای 36 طرح جدید با ظرفیت اسمی مناسب در دستور کار وزارت نفت

شعری مقدم گفت:فرمولی جدید برای قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی از سوی وزارت نفت به مجلس ارائه شد.که این فرمول از سوی مجلس رد شد.

عباس شعری‌مقدم معاون وزیر نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اعلام کرد: فرمولی جدید برای قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی از سوی وزارت نفت به مجلس ارائه شد.

وی در ادامه افزود: فرمول جدید ارائه شده وابستگی به قیمت فروش محصولات و بازگشت سرمایه داشت، این فرمول جدید از سوی مجلس رد شد.

شعری‌مقدم در پاسخ به این سوال که دلیل رد این فرمول جدید از طرف مجلس گفت: دلیلش را باید از نمایندگان مردم در مجلس جویا شد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی می‌تواند محرک توسعه و اشتغال‌آفرینی باشد اظهار داشت: زمینه سرمایه‌گذاری با منطقی کردن قیمت خوراک و جذب سرمایه‌گذاران خارجی در این صنعت افزایش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه دولت پیشنهادی برای سرمایه‌گذارانی که در مناطق آزاد در صنایع پایین دستی سرمایه‌گذاری کنند ارایه داده است که می‌توانند از 30 درصد تخفیف بهره‌مند شوند که البته نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است.

معاون وزیرنفت با اشاره به اینکه فضای مناسبی برای توسعه صنعت پتروشیمی به وجود آمده افزود: با ورود سرمایه‌گذاران جدید به این صنعت جهش بزرگی را شاهد خواهیم بود.

شعری مقدم تأکید کرد: پتروشیمی می‌تواند به عنوان موتور محرک توسعه پایدار و اشتغال قرار گیرد.

وی در ادامه اعلام کرد: در ایران 11 درصد ذخایر نفتی و 17 درصد ذخایر گازی از منابع هیدروکربنی دنیا وجود دارد که کشور را در رتبه اول قرار داده که این ذخایر می‌تواند ده‌ها سال خوراک و انرژی صنایع گوناگون را تأمین کند.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه توسعه صنعت پتروشیمی از اولویت‌ها و سیاست‌های اقتصادی صنعت نفت به شمار می‌رود اظهار داشت: ایران از تمام مزیت‌های نسبی و بازار مصرف و دسترسی به خوراک مناسب برخوردار است.

شعری‌مقدم اظهار داشت: برنامه‌‌ای برای جذب 70 میلیارد دلار سرمایه برای صنعت پتروشیمی از هفت تا 10 سال آینده تدوین شده و همچنین وزارت نفت اجرای 36 طرح جدید با ظرفیت اسمی مناسب در دستور کار دارد.

وی در ادامه گفت: برای سرمایه‌گذاران عرصه پتروشیمی چه به صورت ارزی و ریالی 80 میلیارد دلار سرمایه نیاز است که بخش کوچکی از آن را می‌توان از محل فاینانس چین، صندوق توسعه ملی و ذخایر ارزی تأمین کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قیمت ، پتروشیمی ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار