معاون وزیر اقتصاد و دارایی:

همکاری دولت و مجلس برای سامان‌دهی طرح سهام عدالت/ افزایش مشمولان سهام عدالت به 49 میلیون نفر

پوری حسینی اعلام کرد: سامان‌دهی طرح سهام عدالت با همکاری دولت و مجلس در کوتاه‌مدت محقق می‌شود.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عبدالله پوری‌حسینی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بیمه و بورس گفت: بخش خصوصی کشورمان با کشورهای شرقی و غربی متمایز است به صورتی که در کشورهای شرقی چیزی شبیه سهام عدالت اجرا می‌شود و همچنین در کشورهای غربی بخش خصوصی نقش پررنگی در اقتصاد کشورشان دارد.

وی گفت: شرکت‌هایی که قرار بود تا پایان سال 89 به بخش خصوصی واگذار شوند محقق نشد و حجم شرکت‌های باقی مانده از واگذاری‌ها زیاد است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود نداشته باشد.

پوری حسینی در ادامه تصریح کرد: اراده سازمان خصوصی‌سازی نیمی از راه است و نیمی دیگر آماده بودن بخش خصوصی و جلوگیری از تلاطم در بازار سرمایه است که این موضوع ما را برای عرضه سهام شرکت‌ها به بازار خصوصی منع می‌کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با سهام عدالت بیان کرد: در قالب سهام عدالت 61 شرکت دولتی به 42 میلیون نفر واگذار شده که تعداد این افراد در حال افزایش است و به 49 میلیون نفر خواهد رسید.

پوری حسینی با اعلام اینکه مهلت زمان آزادسازی سهام عدالت بر اساس قانون 10 سال بوده که سال 94 به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: ابهامات اشکالات موجب شد که لایحه سامان‌دهی سهام عدالت از سوی دولت تهیه شود که البته هنوز به مجلس ارائه نشده است.

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد: ساماندهی طرح سهام عدالت با همکاری دولت و مجلس در کوتاه‌مدت انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر سهامی از نیروگاه‌های حرارتی، سیکل ترکیبی ، نیروگاه‌ انرژی نو، پالایشگاه نفت، پتروشیمی‌ها ، صنعت آلومینیوم و شرکت‌هایی در بخش کشاورزی آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سامان دهی ، سهام ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار