سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

از ایران خواسته‌ایم این پیام را به گوش دولت عراق برساند که باید به شکلی فراگیر حکومت کند

ماری هارف گفت: از ایران خواسته‌ایم تا این پیام را به گوش دولت عراق برساند که باید به شکلی فراگیر حکومت کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  سایت وزارت خارجه امریکا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری روزانه و در پاسخ به سؤالی درباره سفر حیدر العبادی به ایران گفت: "ایران و عراق دارای مرزی طولانی هستند. روابط آنها دیرینه‌ است. فکر می‌کنم وی سفرهای مشابهی نیز به سایر کشورهای منطقه خواهد داشت. ما از ایران خواسته‌ایم پیامی به دولت عراق بفرستند که بر لزوم حکومت فراگیر دولت جدید این کشور تأکید کند. ما این موضوع را چندین ماه آشکارا بیان کرده‌ایم."

وی درباره موثر بودن حملات هوایی بر ضد داعش مدعی شد: مطمئنا حملات ما به مواضع داعش سبب کشته شدن صدها نفر از نیروهای آنها شده است.شمار زیادی از تجهیزات نظامی و وسائل ارتباطی آنها از بین رفته است.

وی افزود: اما این نبردی طولانی مدت خواهد بود.این نبردی برای یک روز،یک هفته ،یک ماه نیست.این یک نبرد مداوم خواهد بود.

هارف درباره افتادن یکی از محموله های انداخته شده با چتر از طرف ارتش آمریکا بر روی کوبانی به دست داعش و انتشار تصاویر ویدئویی از آن گفت:اول اینکه ما نمی توانیم این تصاویر را تایید کنیم.در اینترنت تبلیغات اشتباه فراوانی وجود دارد.ما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستیم.ما می دانیم که بخشی از راهبرد داعش ایجاد جنگ تبلیغاتی است .

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره قرارداد فروش تسلیحات آمریکا به عراق گفت:وزارت خارجه آمریکا در تاریخ بیستم اکتبر با قرارداد فروش سلاح به عراق موافقت کرد که چهل و شش هزار گلوله تانک آبرامز و جنگ افزار و لوازم یدکی و همچنین پشتیبانی تدارکاتی به ارزش حدود ششصد میلیون دلار را شامل می شود. این قرارداد بخشی از تلاشهای ما برای تحویل تسلیحات دفاعی به دولت عراق برای حمایت از جنگ بر ضد داعش است. این بخشی از راهبرد ما برای کمک به متحدمان عراق محسوب می شود.ما قصد نداریم هیچ تغییری در روابط خود با دولت عراق ایجاد کنیم.

وی درباره اوضاع منطقه کوهستانی سنجار در شمال عراق گفت:ما نگرانی خود را درباره اوضاع در اطراف کوهستان سنجار و حملات بر ضد ایزدی ها ابراز می داریم.ما به ارزیابی وضع موجود ادامه می دهیم تا اقدامات لازم را صورت دهیم.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید ر
۱۷:۱۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
طرف رو به ده راه نمیدادند سراغ کدخدارو میگرفت. اعتماد بنفس آخه تا چه حد؟
Iran (Islamic Republic of)
اسلامی
۱۶:۴۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
اصرار دارند قدرت عراق تنها در ارتشی های حزب بعثی سلفی صدامی !!! تحت الحمایه عربستان و آمریکا و انگلیس و قطر و اردن !! منحصر باشد !! چون عاملان سرویس های جاسوسی غربی عبری عربی اند و هرگز جز به خیانتکاری (مانند واگذاری موصل به داعش انگلیسی !) و خرابکاری! (مثل طارق الهاشمی و عزت الدوری و ...) و شیعه ستیزی نمی اندیشند !! لکن بسیج مردمی داوطلبان میهن دوست شیعه و سنی و کرد و ....برخلاف مزدوران بعثی ارتش صدام !از آمریکا و عربستان و انگلیس و قطر و اسرائیل و اردن و ترکیه بر ضد ایران دستور نمی گیرند ! و خائن و وطن فروش و نوکر اسرائیل نیستند و زیر بار اشغالگری آمریکا و انگلیس غارتگر نفت نخواهند رفت و این علت نگرانی غرب از نیروهای بسیجی مردمی است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
خانم شصت پایت توی چشمت نرود ممکن است بیفتی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
این هم یک نقشه دیگه برای استعمارگری.
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۲:۰۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
به فرمايش حضرت امام خميني کبير (ره) آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند.پس بشين سرجات و حرف مفت نزن. تمام شرارتهاي دنيا از جمله در عراق- پاکستان - لبنان- سوريه- افغانستان و... از قلدوري شماست ولي ملت ايران محل سگ تان نميذاره.اينقدر به بدبختي وفلاکت افتاديد که حناي شما براي شرکاي ديرين شما هم رنگي ندارد وبزودي شاهد از هم پاشي شما نيز خواهيم بود.
Iran (Islamic Republic of)
حمید ر
۱۷:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
نظرت کاملآ درسته.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۰۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
این که ما از ایران خواسته ایم به عراق پیام دهد! نوعی جنگ روانی و خود بزرگ بینیاز سوی شیطان بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۱۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
تو کی هستی که به ایران بگی چی بکنه چی نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
آخه يكي به اين مو قشنگ بگه تو رو چكار به كار عراق و ايران . تو برو ظرفت رو بشور
آخرین اخبار