قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد

اعطای اعتبار پژوهشی ۱۰۰ میلیون ریالی به محققین بر‌تر

آخوندزاده گفت: در راستای تشویق استادیاران جوان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اعتبار پژوهشی به میزان ۱۰۰ میلیون ریال به محققین واجد شرایط اهدا می‌شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا دکتر شاهین آخوندزاده قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت  یکی از سیاست‌های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را حمایت از اعضای هیئت علمی، محققین و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیان کرد و گفت: هر ساله به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که جزء یک درصد دانشمندان بر‌تر جهان هستند جوایز پژوهشی پرداخت می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای ۱۸ نفر از محققین و اعضای هیئت علمی اعتبار پژوهشی (گرنت تحقیقاتی) ۲۵ میلیون تومانی و یک هدیه پژوهشی ۱۰ میلیون تومانی داده شده است، افزود: امسال به منظور حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در فنون پزشکی و تشویق محققین جوان بر آن شدیم تا اعتبار پژوهشی در قالب جایزه پژوهشی به میزان ۱۰۰ میلیون ریال به محققین بر‌تر داده شود. 

به گفته قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری ایجاد بستر مناسب و حمایت‌های لازم از تحقیق و پژوهش باعث می‌شود تا محققین و استادیاران جوانی که تازه شروع به فعالیت کرده‌اند، شکوفا و بخش قابل توجهی از آن‌ها بتوانند جزء محققین برجسته کشور شوند. 

دکتر آخوند‌زاده در ادامه گفت: به همین منظور از کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواستیم تا لیستی از افراد استادیار طرحی، قرار دادی، پیمانی و یا رسمی ۴۰ سال و یا کمتر از ۴۰ سال سن عضو هیئت علمی دانشگاه خود را در اختیار ما بگذارند. 

 وی داشتن حداقل یک مقاله در مجلات نمایه شده در ISI با ضریب تاثیر ((Impact factor ۲۰۱۳ معادل ۲ یا بیشتر پس از حکم استادیاری با آدرس‌‌ همان دانشگاه محل خدمت را یکی از شرایط برای دریافت اعتبار تحقیقاتی (گرنت تحقیقاتی) بیان کرد و گفت: لازم است که استادیار جوان در مقاله منتشر شده نفر اول یا مسئول باشد و همچنین سال انتشار مقاله ۲۰۱۳ و یا ۲۰۱۴ باشد. 
دکتر آخوند‌زاده همچنین بر عدم پذیرش مقالات (Acceptance) تاکید کرد و گفت: سال انتشار مقاله باید ۲۰۱۳ و یا ۲۰۱۴ باشد. 

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری در پایان با اشاره به اینکه ممیزی علمی و مالی طرح تحقیقاتی بر عهده دانشگاه مربوطه است، افزود: آخرین مهلت معرفی افراد از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ۱۰ آبان ماه سال جاری است و افراد دارای شرایط گفته شده باید مدارک لازم را به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه خود ارائه دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.