یک کارشناس مسائل خاورمیانه:

ترکیه در مسیر ناامنی در منطقه حرکت می‌کند/ قضیه پرداخت مبالغی از سوی عربستان به حزب توسعه ترکیه

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تحرکاتی را که داعش در کوبانی و قسمت‌های دیگر جهان انجام می‌دهد به وسیله ترکیه سازماندهی می‌شود و بسیاری از بیمار‌ان این گروهک تروریستی را درمان و به جنگ با مردم کوبانی اعزام می‌کند تا با این شرایط بتواند به اهداف خود در سوریه برسد.

"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگارن، با اشاره به نقش ترکیه در حملات داعش به کوبانی گفت: این کشور در پیدایش و تقویت این گروهک تروریستی نقش اصلی را داشته و بدون حضور ترکیه تجهیز افراد این گروهک به مشکل برخورد می‌کرد.

وی ادامه داد: تحرکاتی را که داعش در کوبانی و قسمت‌های دیگر جهان انجام می‌دهد به وسیله ترکیه سازماندهی می‌شود و بسیاری از بیمار‌ان این گروهک تروریستی را درمان و به جنگ با مردم کوبانی اعزام می‌کند تا با این شرایط بتواند به اهداف خود در راستای برداشتن دولت "بشار اسد" برسد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ترکیه با بهره گیری از دو منبع در مسیر ناامنی در منطقه حرکت می‌کند که یکی عضو بودن در ناتو به دلیل فرماندهی از آن و دیگری قرار گرفتن در مسیر کشورهای خواستار گرفتن رشوه است تا بتواند منبع مالی خود را برای ضربه زدن به سوریه تامین کند.

قناد باشی اظهار داشت: عربستان پیش از این مبالغی را به حزب توسعه ترکیه پرداخت می‌کرد که با این کار ابهامات در مورد تامین کننده این گروهک تروریستی در حمله به کوبانی روشن شد.

وی در پایان در مورد اهداف داعش خاطرنشان کرد: داعش "دولت اسد" را نشانه گرفته است اما در واقع هدفشان جبهه مقاومت‌های ضد صهیونیستی است.

انتهای پیام/  
برچسب ها: داعش ، ترکیه ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار