قابل توجه مادران باردار؛

این نوشیدنی قاتل جنین شماست

ترک عادت در مواقعی بسیار دشوار است اما باید پذیرفت، شاید کمک شایانی به سلامت جسمانی کند. با محدود کردن این نوشیدنی می‌توان یک بارداری بی‌خطر را تجربه کرد.

پروین همتی، متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از عادات غذایی هستند که شاید ترک آن‌ها برای شخص کمی دشوار باشد اما باید این نکته را در نظر داشت که ممکن است ترک آن فواید زیادی برای بدن داشته باشد.

وی افزود: کافئین‌ها در حالت کلی و برای همه‌ی گروه‌ها مانع جذب آهن می‌شوند. این مشکل برای خانم‌های باردار باید مورد بررسی قرار بگیرد. برای این گروه از خانم‌ها توصیه می‌شود تا حتی‌الامکان مصرف قهوه، چای و در حالت کلی کافئین‌ها محدود شود. توصیه می‌شود حداقل 2 ساعت بین مصرف کافئین و غذا فاصله وجود داشته باشد.

این متخصص زنان اظهار کرد: در دوران قبل از بارداری مصرف کافئین به عنوان یکی از عوامل سقط شناخته شده است تا جایی که به خانم‌هایی که سابقه سقط جنین را دارند، محدودیت مصرف کافئین توصیه می‌شود.

این متخصص زنان در پایان گفت: میزان مصرف مجاز قهوه کمتر از پنج فنجان در طول روز است که اگر این میزان افزایش پیدا کند، می‌تواند خطرناک باشد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار