وزیر بهداشت عنوان کرد

اگر مردم را همراه خود در حوزه سلامت نداشتیم خیلی از کارها را نمی‌توانستیم انجام بدهیم

دکتر هاشمی با بیان اینکه اگر مردم را همراه خود در حوزه سلامت نداشته باشیم نمی‌توانیم کاری را انجام بدهیم، گفت: سهم بخش سلامت از نظر حضور خیرین کمرنگ است که باید برنامه‌هایی را برای حضور پررنگ‌تر مردم در این حوزه اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز در همایش مشارکت‌های اجتماعی سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت با بیان اینکه هیچ عملی صالح تر از عمل خیر نیست، گفت: در حوزه بهداشت و درمان فرصت‌های زیادی برای حضور خیرین وجود دارد البته نمی‌خواهم ادعا کنم که مشکلات مردم را باید تنها از طریق خیرین حل کنیم بلکه دولت موظف است که به مشکلات مردم توجه کند.

وی ادامه داد: باید میز گردهایی ایجاد شود تا در مورد این که چه فرصت‌هایی را در چه زمینه‌هایی برای خیرین ایجاد کنیم چرا که مردم علاقه‌مند به کار خیر هستند ولی نمی‌دانند در چه زمینه‌ای می توانند این کار خیر را انجام دهند.

هاشمی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی باید نیازهای دانشگاه ‌های خود را مشخص و معرفی کنند، عنوان کرد: اگر خیرین قرار است مشارکت کنند باید در اداره این مراکز نیز مشارکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: خیرین سلامت از گذشته‌های دور در کمک به مردم و ایفای وظیفه ایمانی خود قدم‌های بلندی برداشته‌اند بنابراین ما علاقمند بودیم در غالب قائم مقام‌هایی در حوزه خیرین در دانشگاه های کشور مجموعه‌ای را ایجاد کنیم که امروز شاهد حضور این افراد در این همایش هستید.

هاشمی خاطر نشان کرد: اگر مردم را همراه خود نداشته باشیم نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم.

وی ادامه داد: سهم بخش سلامت از حوزه خیرین نسبت به حوزه خیرین مدرسه ساز کمتر است بنابراین باید با برنامه‌هایی مشخص بتوانیم عرصه حضور مردم را در حوزه سلامت پررنگ تر کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار