با این آموزشها استرس را از سالمندان دور کنید

افزايش سطح آگاهي سالمندان در مورد وضعيت تغذيه و نيز كاهش استرس ها و انواع نگراني ها ميتواند در ارتقاء سطح سلامت آنان مفيد باشد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،فهيمه باطبي كارشناس سلامت سالمندي شبكه بهداشت شهرري با حضور در ميان سالمندان بخش بنفشه آسایشگاه خیریه کهریزک  به تبيين برخي از آموزشهاي لازم در اين موارد پرداخت . 

وی افزود : با گفتگوي ساده و آموزشهاي مدون ميتوان نقشي سازنده ای  در سلامت و زندگي بدون استرس در ميان سالمندان داشت .

وي خطاب به سالمندان حاضر در این بخش گفت : بهتر است نوع تغذيه  خود را منطبق با شرايط سنی تان کرده و حجم غذايي كه استفاده مي كنيد را به اندازه و از خوردن و آشاميدن  زیادی پرهیز نمایید.  
وی با اشاره به اینکه به جاي مصرف گوشت قرمز ،بهتر است  از انواع گوشت هاي سفيد مانند مرغ و ماهي استفاده نمائید  تصریح کرد : در رژیم غذایی خود مصرف چربي ها را به حداقل برسانيد و استفاده از شيرو لبنيات كم چرب را در دستور كار قرار دهید و  از انواع خوراكي هاي  فيبر دار مانند نان سبوس دار و ميوه و سبزيجات استفاده نمائید.

باطنی  به آشنا كردن  سالمندان به انواع حركات بدني بصورت عملي اشاره نمودو ادامه داد: انجام این حرکات  به صورت علمی ميتواند  بخش زيادي از استرس ها و نگراني هايي شما را به راحتي  برطرف نماید و باید، بخاطر داشته باشيد ورزش و تحرك روزانه بويژه پياده روي و گردش در محيط محل زندگيتان مي تواند در ايجاد آرامش و سلامتي  بسيار مفيد باشد .

 لازم به ذكر است در پي حضور دكتر فاطمه تاجيك رئيس شبكه بهداشت شهرري و اعلام آمادگي ايشان ، مقرر گرديد از اين پس در نوبت هاي مختلف كارشناسان اين اداره جهت انجام آموزشهاي لازم براي ارتقاء سطح سلامت سالمندان در مجموعه حاضر شوند . 


انتهای پیام/ 
برچسب ها: استرس ، آگاهی ، سالمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار