معاون سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

وجود 24 منطقه ویژه اقتصادی فعال در کشور/مناطق آزاد دروازه‌های وارداتی کشور

معزالدین با بیان اینکه علم بازار سرمایه نسبت به علم سدسازی در کشور رشد چندانی نداشته گفت: از 64 منطقه آزاد در کشور 24 منطقه ویژه اقتصادی فعال وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،معزالدین معاون سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: باید جریانی سامان‌دهی کنیم تا با وجود تحریم‌ها مشکلی در میزبانی سرمایه‌گذاران خارجی نداشته باشیم.

وی در ادامه فزود: یکی از وظایف ما تطابق قوانین داخلی با قوانین بین‌المللی است تا بستری برای ایجاد سرمایه‌گذاری فراهم شود.

معزالدین با اشاره به اینکه در گذشته اولین بانک خارجی تأسیس شد و به دلایل مختلفی با مشکلاتی مواجه شدیم اظهار داشت: باید ظرفیت‌های مدیریتی تقویت شود تا امکان مراودات پولی و ظرفیت کشور بازسازی شود و همچنین از ظرفیت جهانی حداکثر استفاده را ببریم.

وی اعلام کرد: جلساتی با بانک مرکزی مبنی بر ایجاد بانک‌هایی در مناطق آزاد داشته‌ایم که در حال حاضر در دستور کار شورای پول و اعتبار است.

معاون سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تأکید کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید ملی کشور نیازمند ریال و مدیریت ریالی است. البته در گذشته بیشتر نیازمند مدیریت دلاری و دلار بوده‌ایم.

وی بیان کرد: در کشور علم استفاده از بازار سرمایه نسبت به علم سدسازی رشد چندانی نداشته و کم‌ترین طراحی را در این حوزه شاهد بودیم.

معزالدین گفت: در سراسر ایران 64 منطقه آزاد وجود دارد که 24 منطقه ویژه اقتصادی فعال است. 

معاون سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مناطق آزاد دنیا منطقه آزاد باکو است که دارای 300 هزار نفر جمعیت و سه فرمانداری است.

وی در رابطه با تبدیل منطقه آزاد و ویژه اقتصادی به دروازه‌های وارداتی گفت: مناطق آزاد بر اساس فروش تبدیل به دروازه‌های وارداتی شده‌اند که قصدمان ایجاد منطقه اقتصادی در مناطق محروم کشور بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مناطق ، آزاد ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار