روزنامه الحیات مدعی شد؛

فرستاده بان‌کی‌مون به لبنان کمک نظامی تهران به بیروت را مخالف قوانین بین‌المللی می‌داند

روزنامه الحیات چاپ لندن به نقل از منابع آگاه مدعی شد فرستاده سازمان ملل به لبنان کمک نظامی تهران به بیروت را مخالف قوانین بین‌المللی می‌داند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه الحیات چاپ لندن روز چهارشنبه نوشت: لبنان به دلیل اینکه هدیه نظامی ایران به این کشور در تعارض با ماده پنجم قطعنامه بین‌المللی صادر شده در سال 2007 علیه تهران است، نمی‌تواند هدیه نظامی ایران را قبول کند.

بر اساس قطعنامه صادر شده در سال 2007 صدور وخرید سلاح از ایران ممنوع شده است.

الحیات با اشاره به اینکه موضوع هدیه نظامی ایران به لبنان به دلیل اینکه فضای تصمیم‌گیری در مورد این موضوع فراهم نیست در نشست شورای وزیران روز پنج‌شنبه مطرح نخواهد شد، افزود: "سمیر مقبل" وزیر دفاع لبنان به فرماندهان ارتش توضیح داده که موضوع هدیه نظامی ایران را بررسی کرده و میزان نیاز نهاد نظامی به کمک ایران را پیش از طرح در شورای وزیران مشخص خواهد کرد.

در همین حال روزنامه الحیات به نقل از منابع آْگاه مدعی شد: "دریک بلامبلی" فرستاده سازمان ملل به لبنان به اطلاع "سمیر مقبل" وزیر دفاع لبنان و مقامات این کشور رسانده که پذیرش هدیه نظامی از ایران در تعارض با قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۴:۱۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
مرتیکه عوضی یک عده مفتخور جمع شدین تو سازمان باصطلا ح ملل وبزور درشورای امنیت قطعنامه برعلیه کشورهای مظلوم صادر میکنید .مسئولین ما با قدرت باید اسلهه به ارتش لبنان بدهند وما ملت هم ممنونیم
آخرین اخبار