چند دستورالعمل خانگی برای بیماریهای قلبی

گل گیاه زالزالک درمان کننده درجات خفیف تنگی عروق کرونر قلبی نیز است.

نصیر دهقان پزشک طب سنتی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران در خصوص گیاهان دارویی در جهت سلامت قلب اذعان داشت: با تشکیل تدریجی پلاکهای چربی در داخل عروق عبور جریان خون محدود می‌گردد که در نهایت فرد را مبتلا به بیماری آترواسکلروزیس یا همان تصلب شرایین می‌کند که در راستا پیشگیری از آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه درجهت پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قبلی از جمله تصلب شرایین انجام یک سری اقدامات الزامی است اظهار داشت: کاهش فشار خون رژیم غذایی با رعایت کاهش چربی کاهش وزن و عدم مصرف سیگار نیز از عوامل موثر در سلامت قلب است.

دهقان افزود: نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین رژیم غذایی و بیماریهای دستگاه قلبی و عروق وجود دارد و در واقع با یک رژیم غذایی سالم می‌توان سلامت قلب را حفظ کرد.

وی گفت: از جمله گیاهانی که در تقویت سیستم قلبی و عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز می‌توان به دم کرده ریشه سنبل الطیف و برگ گل گاوزبان اشاره کرد که این دم نوشها در رفع تپش قلب موثر است همچنین گیاهانی با درنجبویه اسطوخودوس و زالزالک نیزدر تقوت سیستم قلبی و عروقی تاثیر بسزایی دارد.

گفتنی است که خوشبختانه گل گیاه زالزالک درمان کننده درجات خفیف تنگی عروق کرونر قلبی نیز است.
شایان ذکر است که مصرف روزانه میوه و سبزیجات تازه نیز در حفظ سلامت قلب عروق بسیار موثر است که از جمله کلم قرمز گل کلم، کلم بروکلی، اسفناج، مارچوبه، لوبیا سبز،‌جودوسر و گلابی اشاره کرد.
دکتر نصیر دهقان به استفاده از ویتامینهای گروهb و اسید فولیک و توصیه و اشاره کرد و گفت: ناگفته پیداست که مصرف انواع غذاهای کنسروی، انواع فست‌فودها، غذاهای آماده و چربی‌های اشباع نیز تاثیر زیادی را در ایجاد پلاکهای داخل عروق،‌ فشارخون و نهایتا نارسایی دستگاه قلبی و عروقی افراد دارد.

وی در پایان تاکید کرد: عدم مصرف سیگار و یا کاهش مصرف آن در افراد سیگاری از همان روز اول شاهد احیای دستگاه قلب و عروق و تاثیر روز به روز این تصمیم مهم در زندگی خواهند بود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار