رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران:

خلاء قانونی منجر به اعمال جراحی پلاستیک توسط پزشک عمومی می‌شود

دکتر امامی گفت: با توجه به تغییر سبک زندگی انسان و هم‌چنین تغییر تغذیه افراد گاهاً دچار اضافه وزن بوده که جراحی پلاستیک این مشکل را برطرف می‌کند.

دکتر امامی رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در گفتگو خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در رابطه با رشد فضاینده‌ی اعمال جراحی پلاستیک در ایران گفت: رشد جراحی پلاستیک به دو دلیل است، دلیل اول از نظر زیبایی است چرا که شعار این انجمن "خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد" و این طبیعت انسان است که زیبایی را دوست دارد و به این دلیل است که اکثر مردم اگر نقصی در بدن‌شان وجود داشته باشد برای بهتر شدن و برای زیبا شدن مجبور هستند به جراح پلاستیک مراجعه کنند. 
 
وی گفت: یک جراح پلاستیک کسی است که این توان را دارد به بهترین نحو و با توجه به فرم هر فردی زیبایی بهتری را برای فرد به وجود آورد. 

وی افزود: از یک بعد امروزه استیل زندگی خیلی فرق کرده، مسئله‌ی تغذیه باید توجه کرد چرا که اکثر مردم با مشکل اضافه وزن مواجه هستند. 
 
وی گفت: این اضافه وزن علاوه بر سلامت داخلی اثر می‌گذارد به فرم ظاهر آن‌ها نیز اثر گذاشته و زیبایی آن‌ها را به هم می‌زند. 
 
وی در ادامه افزود: شکم‌های و پلوهای بزرگ و اعضای مختلف بدن دچار این چاقی می‌شوند که این علاوه بر اختلال بر برخی اندام‌ها مثل آرتریت زانو و یا فشار بر مهره‌های کمر و یا جابه‌جایی آن‌ها و تخریب مهره‌های گردن خواهد شد. 
 
وی گفت: تمامی مشکلات توسط جراحان پلاستیک می‌تواند برطرف شود و با اصلاح این‌ها این عوارض کاهش خواهد یافت. 
 
 وی در ادامه گفت: جراحی پلاستیک توسط همه‌ی گروه‌ها انجام می‌شود و فکر می‌کنم به دلیل ضعف قانونی که داریم تحت این عنوان که هر پزشک و حتی یک پزشک عمومی می‌تواند هر کاری را صورت دهد مگر آن که عوارض به وجود آید. 
 
وی گفت: این قانون سبب شده خیلی‌ها به این کار دست بزنند و بدون آموزش آکادمیک و بدون آموزش اصولی و این منجر به عوارض خیلی زیادی خواهد شد. 
 
وی در ادامه گفت: اصلاح این عوارض متاسفانه گاهاً خیلی مشکل و یا غیرقابل برگشت خواهد بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار