یک متخصص روانپزشکی عنوان کرد

از هر چهار نفر در دنیا، یک نفر درگیر اختلالات روانی میشود

دکتر شمس گفت: طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت، از هر چهار نفر یک نفر در جهان در طول زندگی خود به یکی از اختلالات روانی مبتلا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر شمس متخصص روانپزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه  دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بيماري هاي رواني از بدو پيدايش بشر وجود داشته و هيچ فردي، از هيچ طبقه اقتصادي و اجتماعي خاصي در مقابل آن ها مصونيت نداشته و خطري است که بشر را مرتبا تهديد مي‌کند. بيماري هاي رواني، قابل پيشگيري بوده و در صورتي ‌كه مانند ساير بيماري ها به موقع تشخيص داده  شود و تحت درمان قرار گيرند به همان نسبت از مزمن شدن و عوارض آن ها کاسته خواهد شد.

وی تاکید کرد: مطالعه بار بیماریها در ایران و جهان نشان می دهد که بیماریهای روانی عصبی جزو دلایل نخست سالهای از دست رفته عمر، بدلیل بیماری و ناتوانی هستند و طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت، از هر چهار نفر یک نفر در جهان در طول زندگی خود به یکی از اختلالات روانی مبتلا خواهد شد، اختلالات روانی جزو شایعترین و ناتوان کننده ترین بیماریها هستند و افسردگی، خودکشی، اختلالات مصرف مواد و اسکیزوفرنیا از مهمترین این اختلالات می باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار