لاهیجان زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

پاک شدن هوای استان خوزستان از گرد و غبار در پی بارندگی اخیر

مدیر کل محیط زیست استان خوزستان گفت: با توجه به بارندگی‌های دو روز گذشته در استان خوزستان هوا در سطح استان در شرایط پاک و سالم به سر می‌برد.

 احمدرضا لاهیجان زاده مدیر کل محیط زیست استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتشار گرد و غبار در روز یک شنبه در سطح استان خوزستان گفت: در روز یک شنبه از ساعت 11صبح گرد و غبار سطح  استان خوزستان را فراگرفته بود.

وی افزود: وزش باد شدید موجب شد تا دانه گرد و غبار در شهرهای مختلف استان خوزستان افزایش پیدا کند.

مدیر کل محیط زیست استان خوزستان با تأکید بر این که گرد و غبار موجود در سطح استان  منشا محلی داشته است بیان داشت: بر خلاف سال گذشته که گرد و غبار وارد شده به استان خوزستان از سوی عراق بود،امسال گرد و غبار منشا محلی داشت به همین علت ماندگاری گرد و غبار موقت بود.
 
وی با اشاره به تعداد دستگاه‌های پایش و سنجش هوا در استان خوزستان توضیح داد: 20دستگاه سنجش و پایش هوا که در 14شهرستان واقع است میزان آلودگی هوا را در سطح استان می‌سنجد.

لاهیجان زاده با اشاره به آلوده ترین شهرهای استان گفت: در شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر با توجه به نتایج سنجش هوا میزان آلودگی بیشتر از شهرهای دیگر استان بوده است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های دو روز گذشته  در استان خوزستان هوا در سطح استان در شرایط پاک و سالم به سر می‌برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار