چهاربند خبر داد

شناسایی استعدادهای دانش آموزان و هدایت آنان در مسیر درست

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برای پرورش استعدادها ابتدا باید آن‌ها را شناسایی و سپس در مسیردرست هدایت کرد تا طریق پرورش استعدادها بتوان دانش آموزان مخترع تربیت شوند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی شهر تهران که عصر امروز در تالار فرهنگ برگزار شد گفت:‌ بشر اولیه زمانی که خلق شد تکنولوژی های امروز را نداشت حتی می‌توان ادعا کرد که در 20 سال گذشته  خیلی از مواردی که هم اکنون وجود دارد اختراع نشده بود.
 
وی در ادامه افزود: انسان از بدو خلقت تا به امروز مشغول خلق کردن است و بنده ای شایسته است که استعدادهای خود را بر اساس فطرت توحیدی شکوفا کند.
 
چهاربند با اشاره به این که خلقت از صفات خداوند است و انسان از ابتدای خلقت تاکنون درحال اختراع بوده است اظهار داشت: فناوری و دانش همگی محصولات انسان هستند که از طریق پرورش استعدادها محقق شده است.
 
وی ادامه داد:‌در میان جمعیت دانش آموزی افرادی وجود خواهند داشت که بعدها به یک مخترع در جامعه تبدیل می‌شوند البته باید استعدادهای این دانش آموزان پرورش یابد.
 
 چهاربند اضافه کرد:‌باید توجه داشت که برای پرورش استعدادها ابتدا باید آن را بخوبی شناسایی و سپس در مسیر درست هدایت کرد تا از طریق پرورش استعدادها بتوان دانش آموزان مخترع تربیت کرد.
 
چهاربند در پایان خاطر نشان کرد: پژوهش سراها استعدادهای دانش آموزی را شناسایی می‌کنند و انسان‌ها استعدادهای مختلفی دارند که یکی از آن‌ها برجسته تر است و باید آن را شناسایی و پرورش داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: استعداد ، دانش آموز ، مسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار