فرار اسپانسرها از پردرآمدترین ورزش کشور با اقدام نسنجیده کفاشیان+مصاحبه کارشناسان

همزمان با باخت‌های زنجیره‌ای تیم های فوتبال نوجوانان، جوانان و امید و ناکامی‌های امروز فوتبال در فدراسیون کفاشیان گویی ناکامی جدیدی در کارنامه رئیس فدراسیون ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اسپانسرها به امید برگشت سرمایه‌شان در فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند. اقدام کفاشیان در فرار رو به جلو برای گمراه کردن افکار عمومی و به نوعی فرار از برکناری از پخش بازی‌های لیگ برتر جلوگیری کرد.

بر اساس شنیده‌ها فدراسیون فوتبال برای هر بازی پخش نشده باید به اسپانسر تبلیغات محیطی 2 میلیار و 600 میلیون تومان پرداخت کند. بدین ترتیب فدراسیون کفاشیان ضرر زیادی را به فوتبال تحمیل خواهد کرد. همچنین عدم پخش زنده مسابقات نتنها باعث نشده که تماشاگران زیادی به ورزشگاه‌ها بروند بلکه تعداد تماشاگران هم کمتر شده است.

به هر حال پرواضح است که کفاشیان برای فرار از ناکامی‌ها به نوعی منتقدان فوتبال و عوام منتصب به فوتبال را دور زد و اذهان عمومی را از ناکامی‌هایی که حاصل بی‌تدبیری وی بوده منحرف کرده است.

در اولین اقدام شنیدیم و دیدیم که یک شرکت مخابراطی در تبلیغات دور زمین بازی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا مشارکت کرد و این اولین ترکش درآمدزایی به پیکر فوتبالی است که کفاشیان هر روز تبر به ریشه آن می‌زند.

**فرار از ناکامی‌های زنجیره‌ای فوتبال؛
کفاشیان عمل تخریب فوتبال را تکمیل کرد




از زمان ریاست علی کفاشیان اگر بخواهیم گاف‌های متعدد وی را در مورد فوتبال بشماریم قطعا به اندازه یکروزمان مطلب خواهیم داشت.

همین چند روز اخیرا را فراموش نکرده‌ایم تحرکات اهالی فوتبال برای برگزاری جمع فوق العاده به دلیل ضعف مدیریت فدراسیون فوتبال، افتضاح اخلاقی در اینچئون، شکست مفتضحانه تیم امید با یک سرمربی گران‌قیمت و این همه پول‌های هنگفت که در فوتبال جا به جا می‌شود، شکست تیم جوانان در مقابل تیم‌های نه چندان مطرح و حذف از مسابقات و سال های گذشته روابط پشت پرده و تبانی با برخی‌ها که عمدتا پشت پرده آن در برنامه‌های تلویزیونی البته نه توسط رئیس فدراسیون فوتبال بلکه توسط عواملی که بقایشان در هیئت‌های فوتبال در بیعت با فدراسیون کفاشیان می‌دانستند...

تمامی اینها دلیلی بر ناکامی فدراسیون آقای خنده است که اینبار عمق فوتبال را هدف گرفته است و قصد تخریب آن را دارد و این موضوع را البته کارشناسان محترم در امر فوتبال بارها و بارها عنوان کرده‌اند اما کفاشیان به فوتبال علاقه دارد تا جائیکه تیتر تمام رسانه‌ها بود که آقای کفاشیان شما بمان و ریاست کن ما خواهیم رفت.

تمامی این ادله آوردیم تا بگوییم یادمان نرفته چه پول‌هایی در این فوتبال آمد و شد دارد و سر و ته آن معلوم نیست و اما چرا آقای کفاشیان فوتبال را دوست ندارد؟

رئیس فدراسیون که تخصصش در دو و میدانی است و فرار را خوب می‌داند و می‌شناسد، جلوگیری از پخش فوتبال را بهترین محمل برای فرار به جلو و فرافکنی دانست و آن زمان که پایه‌های صندلی مدیریتش را لرزان دید به دنبال بقا و تخریب فوتبال رفت و اما نه تنها ما بلکه همه معتقدند که آقای رئیس این ره که تو می‌روی به ترکستان است.

نگارنده طبق نظر برخی کارشناسان معتقدم اول از ناکامی‌ها فرار کردید و مطمئن هستیم که امثال شما نمی‌گذارید فوتبال درست شود. پول را تنها چاره‌ کار می‌دانید؟

کجای دنیا بابت پخش زنده لیگی که با اوصاف قابل وصفش زبان زد!! همه است چند صد میلیارد پرداخت می‌کند؛

باشگاه‌های دولتی به چه حقی می‌خواهند از پول دولت هزینه کنند تا پول‌های میلیاردی به بازیکنانی که حتی ریالی نمی‌ارزند بدهند، البته همه می‌دانیم که آقای رئیس از این بازار مکاره دست خالی نمی رود.

جلوگیری از پخش زنده بازی‌ها به بهانه‌ پول، فقط فرار از واقعیت است، عمر مدیریت خنده به پایان رسیده است و حق پخش، سنگ و نشانی است که رد گم بکنی...


**عابدینی: با جلوگیری از پخش زنده، کفاشیان ضرر وحشتناکی به فوتبال زد



عضو مجمع فدراسیون فوتبال گفت: اقدام کفاشیان در جلوگیری از پخش تلویزیونی بازی‌ها باعث می‌شود که فوتبال با ضرر وحشتناکی مواجه شود.
امیر عابدینی در ادامه بیان کرد: اگر مسابقات فوتبال از تلویزیون پخش نشود آن وقت شرکت تبلیغات محیطی ضرر و قراردادش را با فدراسیون فسخ می‌کند. بر این اساس همه زحمات تاج و هیئت رئیسه و سازمان لیگ با این تصمیم کفاشیان از بین می‌رود.

عابدینی در ادامه بیان کرد: من در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به کفاشیان هشدار دادم که با این اقدامش به فوتبال ضرر می‌رساند و دیگر هیچ شرکتی حاضر نمی‌شود که به عنوان اسپانسر تبلیغات محیطی با فدراسیون قرارداد ببندد.

وی تصریح کرد: همچنین به کفاشیان گفتم که با صدا و سیما قرارداد 22 میلیاردی را منعقد کند و 80 میلیارد را هم از تبلیغات محیطی بدست می‌آورد آن وقت با 100 میلیارد تومان می‌تواند هزینه‌های فوتبال را تأمین کند. به هرحال کفاشیان حرف‌های مرا گوش نکرد و با این تصمیم غلط به فوتبال ضرر جبران ناپذیری زد.
عضو مجمع فدراسیون فوتبال تصریح کرد: قرارداد اسپانسرها به جز شرکت تبلیغات محیطی به صورتی است که مسابقات باید از تلویزیون پخش شود. به هر حال اگر این اختلافات ادامه داشته باشد به ضرر فوتبال خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال کفاشیان و فدراسیون فوتبال باید از این تصمیم غلط خود کوتاه بیایند تا فوتبال بیش از این متحمل ضرر و زیان نشود.

**روشن: اسپانسرها بدون پخش تلویزیونی فراری خواهند شد



کارشناس فوتبال گفت: اتفاقاتی را که تصمیم کفاشیان رقم زده باعث فدراری شدن اسپانسرها از فوتبال می‌شود و پس از این اسپانسرها رقبتی برای حضور و مشارکت در فوتبال ندارند.

حسن روشن درباره حق پخش تلویزیونی بیان کرد: اتفاقاتی که در حال حاضر در فوتبال ما ایجاد شده است باعث می‌شود که اسپانسرها از این موضوع کنار بکشند و فرار کنند چرا که سرمایه‌گذاری آنها از بین می رود. به همین دلیل وجود آنها با این مشکلات در فوتبالمان کم‌رنگ خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: وجود این مسائل برای فوتبال ما ضرراتی را هم به دنبال خواهد داشت چرا که ما در کل اتحادیه به فوتبال نداریم و اگر هم داشته باشیم رسمی نیست و اجازه تصمیم‌گیری ندارد.

**انصاری فر: فوتبال پخش نشود اسپانسرها عقب‌نشینی می‌کنند



کارشناس فوتبال گفت: اقدام کفاشیان در جلوگیری از پخش بازی‌ها در فوتبال باعث عقب‌نشینی اسپانسرها خواهد شد که این قضیه به ضرر فوتبال است.

عباس انصاری‌فر درباره حق پخش تلویزیونی اظهار کرد: به هر حال این موضوع باید هرچه سریع‌تر تکلیفش روشن شود چراکه این مسائل برای فوتبال ما اصلا جالب نیست و ضررهای زیادی به ما خواهد زد.
وی در ادامه بیان کرد: تا حد ممکن به فوتبال پول می‌دهند و اگر کمبودی وجود دارد باید فدراسیون از راه‌های دیگر این کمبود را جبران کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در هر صورت این قضیه باید حل شود چراکه فوتبال ما دچار ضرراتی خواهد شد و همچنین اسپانسرهایی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند به تدریج از فوتبال ما خارج می‌شوند و عقب‌نشینی می‌کنند و باید این را در نظر گرفت که تا زمانی که حق پخش تلویزیونی باشد اسپانسرها حضور خواهند داشت در غیر این صورت این اسپانسر از سرمایه‌گذاری در فوتبال کشورمان عقب‌نشینی می‌کنند.

**ابراهیمی: کار کفاشیان منحصر به فرد است/ نمی‌دانم رئیس فدراسیون به چه چیزی افتخار می‌کند



کارشناس فوتبال کشورمان گفت: با توجه به عملکرد ضعیف و دور از انتظار فوتبال کشورمان در تمامی رده‌ها نمی‌دانم کفاشیان به چه چیزی افتخار می‌کند.

ناصر ابراهیمی افزود:در خصوص بحث محروم کردن مردم از بخش تلویزیونی باید بگویم کار وی منحصر به فرد است و در  هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتد که مردم آن جامعه را از پخش رنده رشته ورزشی آن هم فوتبال محروم کند.
 
وی با انتقاد از رئیس فدراسیون فوتبال افزود:‌ به نظر من کفاشیان چیزی از وضعیت فوتبال نمی‌داند و باید مجلس و دولت به این جریان ورود پیدا کنند.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: وقتی ناکامی‌های تیم‌های امید، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان را دیده‌ایم باید بگویم که کفاشیان چه عملکردی برای دفاع دارد؟ و یا وی به چه چیزی افتخار می‌کند.

ابراهیمی عنوان داشت: 25 سال پیش من پیش بینی چنین روزی را می‌کردم. کلا عملکرد فدراسیون با فوتبال حرفه‌ای منافات دارد وقتی ما از تیم اردن که حتی نمی‌توان به عنوان یک تیم درجه 2 نام برد گل ‌می‌خوریم چه انتظاری می‌توان از این فوتبال داشت. به نظر من روز به روز فوتبال کشورمان به روز‌های ناامید کننده آن نزدیک می‌شود و از این بدتر نیز در فوتبال ما وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: باز هم می‌گویم کفاشیان چه حرفی برای گفتن دارد زیرا وی موفقیتی نداشته و ما ضعف‌های زیادی در فوتبال داریم.

**آشتیانی: کفاشیان کجای فوتبال را حرفه‌ای کرده که پول حرفه‌ای می‌خواهد



کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است، فوتبال ما اینهمه مشکلات و ناکامی‌های پی در پی دارد پس نباید توقع پول کلان هم داشته باشد.

ابراهیم آشتیانی گفت: به اعتقاد من فوتبال می‌بایستی درآمدش را از تبلیغات بدست بیاورد و البته این اقدام کفاشیان در جلوگیری از پخش زنده بازی‌ها به فوتبال ضربه مهلکی می‌زند.

وی تصریح کرد: فوتبال ما در رده‌های مختلف دچار مشکل شده و ما باید به جای این اختلافات، آن را حل کنیم و کفاشیان باید از رسانه ملی تمکین کند چراکه فوتبال ضرر قابل توجهی خواهد دید.

**فریادشیران: من خودم منتقد فدرسیون فوتبال هستم

نادر فریادشیران گفت: کفاشیان با همین خنده‌هایش 7 سال مدیریت کرده است و از نظر من همه چیز را به سخره گرفته است. من خودم با این کار کفاشیان مخالفم و منتقد فدراسیون هستم.

**رجبی: پخش نکردن فوتبال بی‌احترامی به حقوق مردم است/ رئیس فدراسیون فوتبال یک مهره‌سوز قهار است



کارشناس فوتبال کشورمان گفت: کفاشیان عملکرد بسیار ضعیفی داشته است و باید عنوان کنم یک مهره‌سوز قهار است.

رضا رجبی اظهار داشت: به نظر من پخش نکردن فوتبال بی‌احترامی به حقوق تمامی مردم جامعه است و باید عنوان کنم که این عملکرد فدراسیون در تاریخ ایران سابقه نداشته است.

کارشناس فوتبال کشورمان با انتقاد از عملکرد رئیس فدراسیون فوتبال افزود: پخش نکردن فوتبال یک افتضاح روشن بوده که از سوی فدراسیون صادر شده است در واقع ما نباید مردم را محروم کنیم زیرا کسانی در جامعه هستند که نمی‌توانند به استادیوم  بیایند و فوتبال را نگاه کنند. کار فدراسیون غلط و اشتباه بوده و این کار نیز عملکرد نامناسب و ضعیف فدراسیون فوتبال را نشان می‌دهد.

رجبی در مورد ناکامی‌های تیم‌های فوتبال کشورمان و عملکرد رئیس فدراسیون گفت:‌ کفاشیان در مورد تیم‌های پایه بسیار ضعیف بوده و وی اصول را فدای شخصیت کرده است به نظر من کفاشیان کنترل فنی ندارد و حضور وی چندان برای فوتبال مؤثر نبوده است.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد:‌ باید بگویم کفاشیان یک مهره‌سوز قهار است که سرمایه‌های فوتبال ما را به راحتی به باد داده است و باید بگویم که به هیچ وجه آینده‌نگر نیست. شما بدانید دایی را در زمان خودش به عنوان سرمربی تیم ملی تعیین کرد در حالی که شخصیت فوتبالی وی را سوزاند، براحتی قلعه‌نویی را سوزاند و خدا به کریمی رحم کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم هرچه سریع‌تر این مسئله ختم به خیر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۰:۰۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۳
آقا این اتهامات به بهترین کنفدراسیون آسیانمی چسبه
؟؟؟!!!
شاید ایشان دربرنامه خنده بازار وکنفدراسیون مربوطه
وجناب شادابیان اول شده.
حال ببینم که بااین گندکاری بازم می مونه؟!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۱۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
به امید روزی که فوتبال ایران از اساس از بین برود الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
اگر فوتبال ضرر ببینه خیلی خوبه. بعد از مدتی طرفداراش کمتر میشن. کفاشیان دوستت داریم...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۲۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
واقعا که این ادم از کجا اینقد خرش میره که هیشکی حتی وزیر ورزش نمی تونه برکنارش کنه..
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۰:۲۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۳

Canada
شهروند خلحالی
۲۰:۱۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
امیدوارم روزی برسد که فوتبال از ایران حذف شود و هزیته های ان به سایر رشته های مدال اور المپیک اختصاص داده شود.