سناتور آمریکایی:

مردم تصمیم اوباما برای دور زدن کنگره در توافق با ایران را تحمل نخواهند کرد

یک سناتور آمریکایی در ادامه انتقادات از رئیس جمهور آمریکا گفته مردم توافق هسته‌ای با ایران بدون نقش‌آفرینی کنگره را نخواهند پذیرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور "جان کرنین"، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در ادامه فشارها بر دولت "باراک اوباما"، رئیس جمهوری آمریکا برای تصویب توافق هسته‌ای با ایران در کنگره گفت که مردم آمریکا تصمیم اوباما برای دور زدن کنگره را تحمل نخواهند کرد.

 وی افزود: "مردم آمریکا رئیس‌جمهوری را که با رژیمی رادیکال به طور مخفیانه معامله می‌کند و از هر فرصتی برای دور زدن نظارت توسط کنگره استفاده می‌کند، تحمل نخواهند کرد."

گفتنی است که چند روز پیش روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شده بود دولت اوباما در پی رسیدن به توافقی با ایران بدون مجوز کنگره است و از آن زمان این گزارش واکنش‌های زیادی در پی داشته است. 

نیویورک تایمز در گزارش 28 مهر ماه خود نوشت: هیچکس نمی داند آیا دولت اوباما ظرف پنج هفته آینده موفق خواهد شد توافقی با ایران منعقد سازد که بسیاری ها در کاخ سفید آنرا مهمترین قرارداد دوره ریاست جمهوری وی می دانند. اما کاخ سفید یک تصمیم مهم اتخاذ کرده است و آن اینکه  در صورت حصول توافق، باراک اوباما رئیس جمهور تا جایی که بتواند مانع از رای‌گیری کنگره در آن مورد خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار