بر اساس گزارش دیوان حسابرسی آمریکا؛

راهبرد دولت آمریکا در مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین دچار نقص است

مرکز موسوم به "دیوان حسابرسی آمریکا" دولت این کشور را به قصور در مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین متهم کرد و ، به وزارت خارجه این کشور توصیه کرده است تا اصلاحاتی را در راهبرد خود در قبال تهران، اعمال کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ مرکز موسوم به "دیوان حسابرسی دولت آمریکا" ، دولت این کشور را به قصور برای مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین متهم کرد.

در گزارشی که دیوان محاسبات امریکا روز سه شنبه منتشر کرده است، دولت امریکا  به خاطر قصور در رعایت استانداردهای مدنظر کنگره برای ارزیابی آنچه "تهدید ایران در آمریکای لاتین" نامیده، انتقاد کرده است و خواستار مرتفع شدن نقص‌های دولت این کشور در این خصوص شده است.

بر اساس این گزارش مقامات وزارت خارجه به تدوین راهبردی که فاقد استانداردهای لازم تصریح شده در "قانون مقابله با ایران در نیمکره غربی"، مصوبه سال 2012، متهم شده‌اند.

قانون مورد نظر که در سال 2012 توسط "باراک اوباما" رئیس جمهور امریکا  امضا شده بود، وزارت خارجه را ملزم کرده بود پیش از تدوین هر گونه راهبرد برای اقدام طبق مفاد این قانون، با روسای وزارتخانه‌های دفاع، امنیت داخلی، دادگستری و وزارت خزانه‌داری مشورت کند.

در بخش دیگری از گزارش آمده است است: "دیوان به وزیر خارجه توصیه می‌کند که اطلاعات بیشتری را که المان‌های مطرح‌شده در قانون را شامل شود، در اختیار کمیته‌های مربوط کنگره قرار دهد. در صورتی که چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد، وزارت خارجه باید توضیح دهد که چرا این موارد در راهبرد لحاظ نشده‌اند".


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار