اصفهان؛

مظنون اصلی حادثه اسید پاشی دستگیر شده است

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت : مظنون اصلی حادثه اسید پاشی دستگیر شده وتا پایان تحقیقات به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان حسین ذوالفقاری که به منظور بررسی اقدامات انجام شده پرونده اسید پاشی به اصفهان سفر کرده بود ، دیشب در جمع خبرنگاران افزود : تاکنون تعدادی از مظنونین این حوادث دستگیر شده و تحت بازجویی قرار دارند.

وی بدون اعلام شمار دستگیر شدگان تاکید کرد: مجموعه بررسی های انجام شده تاکنون نشان می دهد که اسید پاشی روی زنان جوان اصفهانی سازمان یافته و گروهی نیست واز سوی یک فرد انجام شده است.

وی گفت : تاکنون جمع بندی های انجام شده وجود گروه سازمان دهی شده با برنامه ریزی قبلی را در این ماجرا نشان نمی دهد.

وی شمار قربانیان حادثه اسید پاشی را چهار نفر عنوان کرد و گفت : آخرین مورد اسید پاشی 23 مهر رخ داده است و افزایش تعداد قربانیان صحت ندارد.

وی انجام این جرم از سوی افراد مذهبی و یا با انگیزه مقابله با بدحجابی رارد کردو گفت: مجموعه تحقیقات انگیزه مذهبی در پس اسید پاشی به زنان اصفهانی را تائید نمی کند.

معاون امنیتی ، انتظامی وزیر کشور گفت : قربانیان بد حجاب نبودند و حتی یکی از آنان از خانواده ایثارگران و جانبازان کشور است.

وی همچنین از ایجاد قرارگاهی برای پیگیری پرونده اسید پاشی در استان اصفهان خبر داد و گفت : ستاد ویژه ای نیز در دادگستری استان تشکیل شده و هماهنگی های لازم بین تمام عوامل پیگیر این ماجرا ادامه دارد.

ذوالفقاری تاکید کرد : مردم اصفهان به شایعات و اخبار مندرج در برخی از شبکه های اجتماعی و رسانه های بیگانه توجه نکنند و با خونسردی مانع از افزایش فشار روانی روی ماموران پیگیر پرونده شوند.

معاون وزیر کشور، اعلام جزئیات این پرونده را به تکمیل تحقیقات از سوی مراجع انتظامی، امنیتی و قضایی موکول کرد و افزود: مقرر شد در اینخصوص کمیته اطلاع رسانی تشکیل شود تا مسوولین ذیربط، اطلاع رسانی دقیقی به مردم انجام دهند.

وی به نشست شورای تامین استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در این جلسه دادگستری استان اصفهان اعلام کرد که اگر متهم پرونده قطعی شود، در کوتاهترین زمان ممکن، مجازات وی اعمال خواهد شد.

ذوالفقاری به تجمع دیروز مقابل دادگستری اصفهان که برای برخورد قاطع با مجرمان اسیدپاش انجام شد اشاره کرد و افزود: با اینکه مجوزی برای برپایی این تجمع صادر نشده بود اما نیروی انتظامی مانع برگزاری این تجمع نشد.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد تجمع کننده نسبت به اسیدپاشی اعتراض خود را اعلام کردند، ادامه داد: عده قلیلی هم قصد داشتند اعتراض این افراد را به سمت و سوی دیگری سوق دهند که این افراد توسط ماموران امنیتی شناسایی شده اند.

معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: مقرر شد این افراد با نظر دادستان اصفهان به نحو مقتضی مورد تذکر قرار گیرند و آگاه باشند که این نوع اقدامات از نگاه مسوولان امنیتی و قضایی پنهان نیست.

وی از مردم خواست به شایعات و اخبار غیر موثق که در فضای مجازی منتشر می شود توجه نکنند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه امنیت پایداری در کشور و اصفهان وجود دارد، افزود: وجود مرزنشینان غیور و بصیر اعم از شیعه و سنی، اتحاد و همدلی ملت با محوریت ولایت فقیه و رهبری بسیاری از توطئه های دشمنان ایران اسلامی را در هم شکسته است و کشور از امنیت خوبی برخوردار می باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.