نگاهی بر زندگی حوزوی‌ مرحوم آیت ا... شیخ محمدرضا مهدوی کنی

ایشان در سن 17 سالگی برای ادامه تحصیل به قم مهاجرت کردند و نزد اساتید حوزوی‌ بر جسته‌ای دروس حوزوی را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، آیت ال... مهدوی کنی در 14 مرداد سال 1310 در روستای کن از تابع شهر تهران به دنیا آمد، ایشان پس از طی دوره دبستان در کن وارد مدرسه علمیه لرزاده‌ تهران شد و از محضر مرحوم آیت ال.. برهان بهره‌های علمی و اخلاقی فراوان برد.
 
 ایشان در سال 1327 و در سن 17 سالگی برای ادامه تحصیل به قم مهاجرت کرد و تا سال 40 در محضر استادانی همچون آیات عظام بروجردی، امام (ره) ، گلپایگانی و حضرات آیات مشکینی، حاج شیخ عبدالجواد سره‌ای، شهید صدوقی، سلطانی، مجاهدی، رفیعی، قزوینی، علامه طباطبایی دوس عالی فقیه، اصول فقه، تفسیر ، حکمت، کلام و خارج فقه  و اصول را آموخت.
 
آیت ا... مهدوی کنی پس از بازگشت به تهران در مدرسه مروی به تدریس علوم حوزوی مشغول شدند و از سال 42 امامت جماعت مسجد جدید التاسیس جلیلی در خیابان ایرنشهر‌ را پذیرفت.
 
ایشان آخرین روحانی مبارزی است که در روزهای‌ نزدیک پیروزی انقلاب اسلامی برای چندین بار دستگیر و در آستانه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آزاد شد.
 
تدریس دوره‌های اخلاق اسلامی در دانشگاه امام صادق(ع) و حوزه علمیه مروی صدها سخنرانی علمی در محیط‌های حوزوی و دانشگاهی و رسانه‌های عمومی راهنمایی و مشاوره پایان نامه‌ةای ارشد و دکتری از دیگر فعالیت‌ةای این عالم فقید است.
 
آیت ال..حاج شیخ محمد رضا مهدوی کنی رئیس فقیه مجلس خبرگان رهبری 14 خرداد ماه امسال پس از بازگشت از مراسم ارتحال امام _(ره) دچار عارضه قلبی شد و پس از یک دوره طولانی درمان 29 مهر ماه دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: مرحوم ، مهدوی کنی ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار