اصفهان؛

انتشار دفتر سوّم از مجموعۀ «انديشه‌هاي ناب»، تحت عنوان «فضائل و قیام امام حسین سلام‌الله‌علیه»

در آستانۀ فرارسیدن ماه محرم الحرام، دفتر سوّم از مجموعۀ «انديشه‌هاي ناب»، تحت عنوان «فضائل و قیام امام حسین سلام‌الله‌علیه»، اثر آيت الله العظمي مظاهري منتشر گرديد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان و به نقل از پایگاه خبری آيت الله العظمي مظاهري ، کتاب حاضر که در قالب پرسش و پاسخ تنظیم شده است، از شانزده فصل اصلي تشکيل شده و حاوی پاسخ‌های این مرجع عالیقدر به پرسش‌هاي متفاوتي پيرامون جنبه‌هاي مختلف شخصيّت و فضائل امام حسين سلام‌الله‌علیه و نيز قيام سرنوشت‌ساز ايشان، وقايع عاشورا و مسائل پيرامون آن از جمله عزاداری، می‌باشد.

برخی موضوعات این کتاب عبارتند از: «ولادت و کودکي امام حسين سلام‌الله‌علیه»، «رابطۀ امام حسن و امام حسين سلام‌الله‌علیهما»، «فضائل و مناقب امام حسين سلام‌الله‌علیه»، «حرکت و قيام حسيني سلام‌الله‌علیه»، «اصحاب و ياران امام حسين سلام‌الله‌علیه»، «وقايع عاشورا و پس از آن»، «بازشناسي واقعۀ عاشورا»، «زيارت امام حسين سلام‌الله‌علیه در کربلا»، «زيارت عاشورا»، «رابطۀ امام حسين و امام زمان سلام‌الله‌علیهما» و «گريه و عزاداری بر امام حسين سلام‌الله‌علیه».

برخورداري از بياني روان و نيز رعايت اختصار در پاسخ‌ها، همچنين ارائۀ مستندات روایی و تاریخی مفصّل پاسخ‌ها در پاورقی و تنوّع در سؤالات و موضوعات مرتبط، از ويژگي‌هاي اثر حاضر است.

مجموعۀ چند جلدي «انديشه‌هاي ناب»، کوششي است در راستاي تبيين مسائل و معارف ديني که در قالب پرسش و پاسخ تنظيم شده و در هر دفتر از آن، به يکي از موضوعات معارف اسلامي پرداخته خواهد شد.

پیش از اين، دفتر اوّل اين مجموعه، تحت عنوان «سيره و فضائل حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها» که به تببين برخي از جنبه‌هاي با اهميّت شخصيّتي حضرت فاطمۀ اطهر سلام‌الله‌علیها پرداخته بود و نیز دفتر دوّم با عنوان «سيماي زن در اسلام» که به شرح و تبيين برخي از ابعاد مهمّ شخصيّت زنان از منظر اسلام اختصاص داشت، منتشر گرديد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

اين اثر ارزشمند، به همّت مؤسسۀ فرهنگي مطالعاتي الزّهراسلام‌الله‌عليها، در 192 صفحه و در قطع رقعي، تنظيم گرديده است.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر يا تهيۀ اين کتاب و ساير آثار معظّم‌له، با شماره تلفن 34463671-031 تماس حاصل نمايند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اصفهان ، انتشار ، دفتر ، سوّم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.