خانه فیض کاشانی موزه اسباب‌بازی می‌شود

هنرمندی به نام امیر سهرابی خانه ملامحسن فیض کاشانی را خریداری کرده تا در آن موزه و کارگاه اسباب‌بازی کودک به راه بیندازد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ خانه تاریخی علامه فیض، را هنرمندی به نام امیر سهرابی خریداری کرده است و این حرکت ارزشمند که به دوستی جوانان آینده با بافت تاریخی شهر و در نتیجه تقویت فرهنگ بومی منجر می‌شود با همت بلند یک هنرمند انجام شده است.

یکی از کارشناسان مردم‌شناسی میراث فرهنگی کاشان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: این حرکت به لحاظ فرهنگی از چند جهت قابل تحسین است. از جمله توجه به شخص کودک و استفاده از ایده‌های کودکانه، بکارگیری ذهنیت کودک و دیگری برداشت کودک از آثار تاریخی و در نهایت تعامل، دوستی و ایجاد رابطه‌ی نزدیک جوانان آینده با آثار تاریخی است.

عباس تراب‌زاده در ادامه تصریح کرد: این حرکت فرهنگی برای نخستین بار در کشور اتفاق می‌افتد. زیرا مکان کارگاه و موزه ، تاریخی بود و همچنین با رویکرد حفظ آثار و توجه به آثار تاریخی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

تراب‌زاده اظهار داشت: در این موزه کارگاه عروسک‌سازی نیز دایر است و ساختن عروسک توسط کودکان و با کمک مربیان خواهد بود.

وی افزود: ساخت عروسک با دیدگاه فرهنگی و با ابزاری  کاملا سنتی نظیر سفال و ... به تاریخچه عروسک‌سازی و فعالیت کودکانه در کشور می‌پردازد.

کارشناس مردم‌شناسی میراث کاشان عنوان کرد: فعالیت این موزه تخصصی به صورت چند گانه خواهد بود؛ یکی ساختن عروسک و آشنایی با تکنیک‌های ساخت آن، یکی هم عروسک‌های خیمه‌ شب‌بازی که جنبه نمادین دارند و دیگری نگهداری از آنها در قالب موزه آثار کودک، با نام موزه تخصصی اسباب باز کودکان.

وی خاطرنشان کرد: این موزه صرف برای کودکان بوده و به صورت رایگان می‌باشد و فقط هزینه بلیت هنگام ورود به موزه گرفته می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: فعالیت فرهنگی و ارزشمند امیر سهرابی مالک خانه تاریخی علامه فیض قابل تحسین است و از وی حمایت خواهیم کرد.

عباس تراب‌زاده بیان کرد: عروسک‌های قدیمی و با ارزش از شهرستان نائین، اردستان، خراسان جنوبی و از شمال کشور توسط امیر سهرابی جمع‌‌آوری شده که در این موزه به منظور بهره‌گیری از آنها و مشاهده کودکان از آنها استفاده شده است.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار