کلاهبرداری دختر دانشجو از 840 نفر/ سوء استفاده از نیت خیر مردم

رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان گفت: یک دختر دانشجوی 23 ساله در استان با ایجاد اکنت‌هایی در فضای مجازی از 840 نفر از سراسر کشور کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ فرامرز شاکری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: اخیرا خبری مبنی بر ایجاد اکنت‌هایی در فضای مجازی واصل شد که در آن عکس زن میانسالی گذاشته بودند که در آن از مردم برای مداوای بیماری درخواست کمک شده بود.
 
به گفته رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان، شماره حساب‌هایی برای اهدای کمک‌های مردمی منتشر شده بود که بعد از پیگیری‌های لازم مشخص شد که یک دختر دانشجوی 23 ساله با ایجاد این اکنت‌ها قصد کلاهبرداری از مردم را داشته است.
 
وی خاطرنشان کرد: هویت این فرد از طریق پیگیری شماره حساب و شماره موبایل آن مشخص شد و پس از دستگیری ابتدا منکر موارد اتهامی خود شد اما با ارائه مستندات از سوی پلیس فتا، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.
 
وی تصریح کرد: این دختر دانشجو با همدستی پسر دیگری با کلاهبرداری از 840 نفر حدود 70 میلیون تومان را جمع کرده بودند که تمامی این مبلغ در خانه متهم کشف و به حساب سپرده دادگستری واریز شد.
 
رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان به افرادی که قصد کمک به چنین مواردی را دارند، هشدار داد که با اطلاعات و آگاهی کافی نسبت به این مهم اقدام کنند چرا که افرادی هستند که از بستر شبکه‌های اجتماعی برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند.
 
وی در ادامه به افزایش 8 درصدی دستگیرشدگان مجرمین در فضای مجازی در استان کردستان اشاره کرد و با اعلام اینکه هفت ماهه سال گذشته 120 نفر در این ارتباط دستگیر شدند، گفت: این آمار در هفت ماهه امسال به 135 نفر افزایش یافته است که 17 نفر از این تعداد را بانوان تشکیل داده‌اند.
 
شاکری همچنین از افزایش 103 درصدی کشفیات وقوع جرم در فضای مجازی در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: کسب منافع مالی، ضداخلاقی و انتقام‌جویی بیشترین موارد جرائم در این حوزه را به خود اختصاص داده‌اند.
 
رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان در ادامه بحث پیشگیری در قالب آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم را اولویت پلیس فتای کردستان دانست و گفت: پیشگیری را با برگزاری کلاس‌های آموزشی، آگاه‌سازی برای دانشجویان و دانش‌آموزان و همچنین اولیای دانش‌آموزان و توزیع بروشور و سی‌دی‌های حاوی انیمیشن‌هایی برای اقشار مختلف جامعه دنبال می‌کنیم.
 
وی در پایان ادامه داد: پلیس افتخاری هم یکی از کارهایی است که توسط پلیس فتا برای مشارکت مردم با این بخش تخصصی پلیس انجام می‌شود که مردم می‌توانند برای عضویت در پلیس افتخاری فتا به این مرکز مراجعه نمایند و یا از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۵۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۳
وقتی شما پول تحصیل ما جوانان که در قانون اساسی آمده را نمی دید حقتونه اینطوری بهتون هویج بزنیم
آخرین اخبار