رایزنی فرمانده ارتش لبنان با مقامات آمریکایی در مورد هدیه نظامی ایران تکذیب شد

یک منبع عالی‌رتبه نظامی در لبنان در مصاحبه‌ای مطبوعاتی رایزنی فرمانده ارتش این کشور به مقامات آمریکایی در مورد طرح هدیه نظامی تهران به بیروت را تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ یک منبع عالی‌رتبه نظامی در لبنان در مصاحبه با روزنامه "الجمهوریه" این موضوع را که "ژنرال جان قهوه‌چی" فرمانده ارتش لبنان در سفر اخیر به واشنگتن درباره هدیه نظامی ایران با مقامات آمریکایی گفتگو و رایزنی کرده، تکذیب کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع هدیه نظامی ارتباطی با فرماندهی ارتش لبنان ندارد، افزود: موضوع هدیه نظامی ایران به ارتش لبنان نخست باید در شورای وزیران تصویب شود، سپس ارتش به نقش‌آفرینی در این باره می‌پردازد.

این منبع عالی‌رتبه نظامی در لبنان تاکید کرد: آنچه که در مورد مخالفت فرماندهی ارتش لبنان با هدیه نظامی ایران گفته و یا نوشته می‌شود، بی‌پایه و اساس بوده و بررسی این موضوع همچنان به نهاد سیاسی کشور برمی‌گردد.

این منبع آگاه در بخش دیگری از مصاحبه خود تاکید کرد: سفر اخیر "جان قهوه‌چی" به واشنگتن در تمامی جهات به ویژه در زمینه  کمک‌های آمریکا به ارتش لبنان که در مدت زمان اخیر از مرز یک میلیارد دلار گذشته و پس از درگیری‌های عرسال به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته، موفقیت‌آمیز بوده است.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار