رئیس انجمن گل و گیاه:

بازار گل نیازمند مشوق‌های صادراتی است/ بازار مسیر کسادی را طی می کند

عجایبی گفت: بازار گل و گیاه مدت طولانی است مشوق صادراتی به آن تعلق نگرفته و ما منتظر کمک های فوری وزارت جهاد برای عمل به وعده های صادراتی به این حوزه هستیم.

جلال عجایبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: در سال‌های اخیر میزان تولید گل و گیاه کشور افزایش قابل توجهی داشته اما بازار فروش همچنان کساد است و پیش‌بینی می‌شود با آمدن ماههای محرم و صفر ادامه داشته باشد.

وی در خصوص افزایش بازارچه‌های فروش گل و گیاه در تهران نیز تصریح کرد: متاسفانه این بازارچه چون به دست دلالان این صنف اداره می‌شود تا کنون نتوانسته تاثیر بر قیمت و تشویق مردم برای خرید گل و گیاه داشته باشد.

عجایبی در خصوص صادرات گل به روسیه نیز اضافه کرد: تا زمانی که ساخت پایانه گل و گیاه کشور پایان نیابد نه تنها صادرات به روسیه بلکه به
کشوری نیز نمی‌توانیم داشته باشیم.

رئیس انجمن گل و گیاه با بیان اینکه افزایش بهره بانکی مانع بزرگی در جهت ساخت این پایانه است افزود: در حال حاضر  به 10 تا 20 میلیارد تومان تسهیلات نیاز است که هم‌اکنون با مرکز توسعه برای این حل مسئله و رایزنی مالی اقداماتی انجام شده است اما بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی تا الان برای دادن وام تلاشی انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/  

برچسب ها: گل ، گیاه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار