اقدامات عجیب داعش در دانشگاه‌های عراق!

گروه تروریستی داعش بسیاری از رشته های دانشگاهی و برخی از واحدهای درسی در دانشگاه موصل را خلاف شرع دانست و تعطیل کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری صوت العراق، گروه تروریستی داعش بسیاری از رشته های دانشگاهی و برخی از واحدهای درسی در دانشگاه موصل را خلاف شرع دانست و تعطیل کرد.

بر اساس تصمیم سرکردگان داعش دانشجویان پسر و دختر از هم جدا شده‌اند ، تمام دروسی که در آنها از دموکراسی و مدنیت سخن به میان می‌آمده است شرک به خدا و خروج از شریعت اسلامی خوانده شد و ملغی شد.

یکی از اساتید دانشگاه موصل خبر داد: داعشی‌ها رشته های حقوق، علوم سیاسی و شاخه‌های هنر را تعطیل کرده‌اند زیرا تحصیل در این رشته‌ها را با اصول اسلامی در تضاد می‌دانند ضمن اینکه از استادان دانشگاه خواسته‌اند به طور رسمی اسم "جمهوری عراق" را از کتاب ها و برگه های امتحانی حذف و به جای آن "دولت اسلامی"را جایگزین کنند چنانچه دستور دادند وزارت آموزش عالی باید به دیوان آموزش تغییر نام داده شود و دانشگاه تفکیک جنسیتی شود.

وی افزود: البته تعداد دانشجویان بسیار اندک است زیرا بسیاری از خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در دانشگاه جلوگیری می‌کنند.

40 نیروی نظامی وابسته به داعش در دانشگاه موصل مستقر شده است. این نیروها دختران را وادار می‌کنند چهره هایشان را بپوشانند ضمن اینکه منابعی خبر داده‌اند افراد مسلح داعشی با زیر نظر داشتن دانشجویان، گاه به ربودن دختران زیبا اقدام می‌کنند.

در خبر دیگری از عراق آمده است دیوان معارف وابسته به گروه داعش، بیانیه‌ای را در استان نینوا منتشر کرد که در آن آمده است درس تربیت بدنی از مدارس برچیده و به جای آن درس "تربیت جهادی" جایگزین شود.

بر اساس تصمیم ذوالقرنین، مسئول دیوان معارف همچنین دروس جغرافیا، تاریخ و تربیت ملی نیز از مدارس نینوا حذف شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۳
خدایا اقا امام زمان رو به عطا کن تا از دست این ادم های پست حیون داعش و.. راحت شیم مرگ بر داعش
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۸:۵۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۳
من دیگه حرفی ندارم :|
آخرین اخبار