شریعتمداری در جمع خبرنگاران:

برنامه‌ها را بطور فشرده انجام دادیم تا رئیس جمهور در تشییع یار دیرینه‌اش حاضر شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: تمام تلاش خود را کردیم تا آنچه قرار بود در این سفر محقق شود را به صورت فشرده انجام دهیم تا رئیس جمهور بتواند در تشییع پیکر دوست و یار دیرینه‌اش حاضر شود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم تدفین پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی در تشریح ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: ایشان ارتباطات گسترده‌ای با مردم داشتند، البته تربیت نیروی انسانی و توسعه اخلاق دینی در جامعه یکی از ویژگی‌های بارز وی بود که ایشان اقدامات موثری را در پیش و پس از انقلاب در عرصه اخلاق علمی و نظری انجام دادند.

وی آیت‌الله مهدوی‌کنی را مظهر اعتدال دانست و افزود: کم مشاهده می‌شود که کسی به آنچه که خود درس می‌دهد اعتقاد داشته باشد، بنابراین مردم نیز به وی اعتقاد داشتند که حضور گسترده مردم در مراسم تشییع و تدفین پیکر وی در دانشگاه تهران و همین‌طور حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و دانشگاه امام صادق(ع) نشان‌دهنده همین موضوع است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هیئت دولت سفرش به زنجان را به دلیل شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی نیمه‌کاره رها کرد و ممکن است در آینده دوباره این سفر انجام شود یا خیر؟ گفت: ما تمام تلاش خود را کردیم تا آنچه قرار بود در این سفر محقق شود را به صورت فشرده انجام دهیم تا شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود تا رئیس جمهور بتواند در تشییع پیکر دوست و یار دیرینه‌اش حاضر شود.

شریعمتداری تصریح کرد: تمام برنامه‌های هیئت دولت در سفر به زنجان که برای امروز پیش‌بینی شده بود، البته به جز بازدید از مرکز فولاد، روز گذشته و به صورت فشرده انجام شد که از جمله آنان می‌توان به ملاقات با علما، نخبگان، ایثارگران و شرکت در اجلاس توسعه و سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در سفر به زنجان نظرات اقشار مختلف را شنید و مسیرهایی که قرار است دولت در آینده طی کند را تشریح کرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه سفر هیئت دولت تا پاسی از شب گذشته طول کشید، گفت: رئیس‌جمهور تقریبا ساعت 2 بامداد امروز به تهران بازگشت تا به مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی برسد.

شریعتمداری در پایان در مورد سفر هیئت دولت به کرمان، خاطرنشان کرد: سفر هیئت دولت به کرمان در برنامه‌های سفرهای استانی بوده، اما هنوز تصمیم قطعی در مورد آن گرفته نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار