درگیری عناصر تروریستی داعش با نیروهای پیشمرگه در کوبانی

اسکای نیوز از درگیری عناصر تروریستی داعش با نیروهای پیشمرگه در کوبانی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از" اسکای نیوز، نیروهای داعش، صبح امروز، حملاتی را برای بازپس گیری "تل شعیر" آغاز کرده بودند، ولی بدون آْنکه بتوانند این منطقه را از نیروهای حمایت مردمی کرد باز پس گیرند، شکست خوردند و به روستای " جقر غول" بازگشتند. 

ساعات اولیه صبح امروز، پنجشنبه، نیروهای تروریستی داعش، حملاتی را به مواضع مبارزان کرد در داخل کوبانی انجام دادند که بیش از دوساعت به طول انجامید. این حملات از محورهای مختلف در شمال شرقی، جنوب شرقی و جنوب غربی شهر کوبانی صورت گرفته است.

این تحولات، پس از آنکه پارلمان اقلیم کردستان ، روز چهارشنبه، با ارسال گروه‌هایی از نیروهای پیشمرگه و کمک‌های بشردوستانه به کوبانی موافقت کرد، انجام شده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آنکارا با عبور 200 تن از نیروهای پیشمرگه با سلاح های سنگین خود از طریق مرزهای این کشور به داخل اراضی سوریه موافقت کرده است.

نخست وزیر ترکیه، "داوود اغلو" گفت، رایزنی همنچنان ادامه دارد و به زودی اقدامات لازم در این راستا صورت خواهد گرفت.

از طرف دیگر، وزارت دفاع آمریکا، "پنتاگون" اذعان کرده است که یکی از محموله‌های سلاح که هواپیماهای آمریکایی به کوبانی ارسال کرده‌اند، اشتباها به دست مسلحان تروریست داعش افتاده است.

سخنگوی پنتاگون گفت: دو محموله از سلاح‌های ارسالی در مناطق تحت سیطره داعش افتاده است، که یکی از آنها توسط حملات هوایی آمریکا منهدم گشته، ولی دیگری به دست نیروهای داعش رسیده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار