تیراندازی در پارلمان کانادا +تصاویر

در پی وقوع تیراندازی در ساختمان پارلمان کانادا که همچنان نیز در جریان است، نیروهای پلیس منطقه را به محاصره درآورده و به مردم توصیه کرده‌اند که پناه بگیرند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، رسانه‌های کانادایی روز چهارشنبه از تیراندازی‌های متعدد در ساختمان پارلمان کانادا در اتاوا خبر دادند. بنا بر اعلام شاهدان، تاکنون صدای شلیک بیش از ۵۰ گلوله شنیده شده است؛ ساختمان اصلی پارلمان، یک فروشگاه زنجیره ای و مرکز «ریدو» سه محلی بوده‌اند که افراد ناشناس در آنجا آتش گشوده‌اند.
 
 
در پی وقوع این حادثه، نیروهای پلیس منطقه را به محاصره درآورده‌اند. شبکه سی‌بی‌سی گزارش داده است که احتمال دارد چندین تیرانداز در ساختمان حضور داشته باشند. پلیس هم با اعلام اینکه ممکن است مهاجم یا مهاجمین روی بام ساختمان باشند، به ساکنان خانه‌های اطراف و عابران نسبت به احتمال تیراندازی هشدار داده است.
 
خبرگزاری رویترز هم نوشته است که در جریان تیراندازی امروز یک سرباز ارتش و دو شهروند دیگر زخمی شده‌اند؛ ساعتی بعد اما خبرگزار فرانسه اعلام کرد که این سرباز جان باخته است. پلیس هم بدون ارائه جزئیات و یا اعلام نام، اعلام کرد که یک مهاجم مذکر در این حادثه کشته شده است.
 
 
خبرنگاران حاضر در محل می گویند که پلیس در حال گشتن ساختمان‌های اطراف برای یافتن تیرانداز دوم است؛ پلیس اتاوا هم با انتشار بیانیه ای رسمی، ضمن تأیید این خبر، پا را فراتر گذاشت و گفت که "به دنبال بیش از یک مهاجم هستیم."
 
در حال حاضر تیراندازی در جریان است و نیروهای پلیس در حال جست‌وجو در ساختمان هستند. تصاویر منتشر شده از محل حادثه از حضور گسترده نیروهای امنیتی و خودروهای پلیس حکایت دارد. همچنین خودروهای امدادی به منطقه اعزام شده‌اند.
 
 
این دومین بار در یک هفته گذشته است که در کانادا به سوی یک سرباز تیراندازی می‌شود. در مورد پیشین اعلام شد که فرد مهاجم پیشتر قصد سفر به سوریه را داشته، اما گذرنامه وی ضبط شده است. هنوز اطلاعاتی از مشخصات یا انگیزه مهاجم یا مهاجمین حادثه امروز وجود ندارد.
 
همانگونه که تصویر فوق نشان می‌دهد، نیروهای پلیس با وارد کردن خودروهای زرهی به محل پارلمان، در حال خارج کردن نمایندگان از پارلمان هستند.
 
تصویر منتشر شده در پایگاه های اجتماعی نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس پس از شنیدن صدای تیراندازی، با قرار دادن چندین صندلی در پشت درب ورودی صحن اصلی پارلمان، سعی در جلوگیری از ورود مهاجم مسلح به این مکان داشته‌اند.
 
 
در پی حادثه امروز، دانشگاه اتاوا نیز تعطیل شده و پلیس تلاش می‌کند تا مردم را از نزدیکی پارلمان دور کند. همچنین پلیس و نیروهای ارتش تمامی پایگاه‌های خود را به روی عموم بسته‌اند. با گذشت بیش از دو ساعت از آغاز این حادثه، درگیری‌ها همچنان در جریان است.
 
وزارت خارجه آمریکا هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سفارت واشنگتن در اتاوا پس از این حادثه بسته شده است. سفارت کانادا در واشنگتن هم از بیم هدف گرفتن با حملات تروریستی مشابه، بسته شده است.
 
«استفن هارپر» نخست‌وزیر کانادا که در هنگام تیراندازی، در حال سخنرانی در صحن پارلمان بوده، پس از انتقال به یک مکان امن با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا تماس تلفنی برقرار گرده و وی را در جریان آخرین تحولات این حادثه قرار داده است.
 
یک منبع قضایی در آمریکا هم گفته که کانادایی‌ها خواستار کمک"اف‌بی‌آی" برای یافتن مظنون فراری این حادثه شده است.
"دیوید کامرون" نخست‌وزیر انگلیس هم در تماس تلفنی با همتای کانادایی خود، ضمن اعلام تحیر و وحشت‌زدگی از حمله تروریستی امروز در اتاوا، گفت که انگلیس از ملت و دولت کانادا حمایت می کند.
 
«جیم واتسون» شهردار اتاوا هم پس از این حادثه گفت که "امروز روز غمناک و ناراحت‌کننده‌ای برای مردم اتاوا و همه شهروندان کانادا" بوده است.
انتهای پیام/ض

منبع :فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار