نام دو افراطی دیگر در لیست تروریستی آمریکا

وزارت خارجه آمریکا نام "خان" موسوم به ساجنا، رهبر حزب تحریک طالبان پاکستان را طبق قوانین اجرایی درباره تروریست‌ها و حامیان آنها، در لیست "تروریست‌های ویژه جهانی" قرار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، طبق بیانیه منتشر شده از این وزارتخانه، خان پس از مرگ والیور رحمان در مه 2013 رهبر تحریک طالبان پاکستان شد.
 
در این بیانیه آمده است: او سابقه جنگ در افغانستان را دارد و احتمالا در حمله به یک پایگاه دریایی در کراچی پاکستان نیز شرکت داشته است. او همچنین طراح فراری دادن زندانیان افراطی در سال 2012 بوده است؛ اقدامی که طی آن طالبان موجب فرار 400 زندانی در پاکستان شد.
 
براساس بیانیه وزارتخارجه آمریکا همچنین نام رمزی معافی، یکی از اعضای بین‌المللی القاعده را در لیست تروریست‌های ویژه جهانی قرار گرفته است.
 
معافی بیشتر به عنوان نظریه پرداز سابق اسامه بن لادن بوده است. او نیز در سال 2011 از یک زندان مصری گریخته واز متخصصان مواد انفجاری القاعده بوده است.
 
اکنون گمان می‌رود که معافی در صحرای سینا و در بین گروه‌های شبه نظامی است و به آن‌ها برای جمع آوری پول و سلاح در جهت حمایت از فعالیت‌های افراطی کمک می‌کند.
 
قرار گرفتن نام این دو در لیست تروریست‌های جهانی، هرگونه معامله و مبادله با آن‌ها توسط شهروندان آمریکا را ممنوع و تمام دارایی ‌آنها را در این کشور مسدود می‌کند.
انتهای پیام/ض

منبع :ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.